طرح لاله های روشن در تبریز

یادواره شهدا در 2054 مدرسه آذربایجان شرقی برگزار می شود

تبریز (پانا) – طرح لاله های روشن، یادواره 40 هزار شهید دانش آموز و فرهنگی با عنوان "40 هزار شهید،40 هزار یادواره،40 هزار مدرسه" در تالار معلم تبریزبرگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدا در 2054 مدرسه آذربایجان شرقی برگزار می شود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این همایش با بیان این که عالی ترین جلوه انسان از خود گذشتن است، گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات، جلوه انسانی را زمانی به نمایش می گذارد که از خود بگذرد و همه کارهای دیگر غیر از این، مانند قطره ای در برابر دریا است.

جعفر پاشایی گفت: شهید یعنی خود را ذره ذره ایثار و فدا کردن؛ شهید یعنی حضور و حیات ، لاله های روشن رفتند تا راه روشنشان برای همیشه در تاریخ بماند و راه روشن آن ها راه سعادتمندی ما باشد که این لاله های روشن به ویژه فهمیده های آذربایجان، اصلی ترین تکیه گاه زندگی انسان هستند.

وی در ادامه بیان کرد: دانش آموزان سال 57 در مقابل استکبار و رژیم ستم شاهی ایستادند و جز خدا و رضایت او ندیدند و ایمان، وحدت، همدلی و اطاعت ولی امر را رمز پیروزی خود قرار دادند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: حال وطیفه ما در برابر این انقلاب، ادامه راه شهدا است و باید پیام، راه و روش شهدا را الگو قرار داده و پیام و آرمان های آنان را به نسل جدید انتقال دهیم که لحظه ای غفلت در این حوزه یعنی سقوط ارزش ها و نباید از انقلاب و نسل فردای انقلاب غافل شویم.

1852 دانش آموز شهید و 204 معلم شهید در استان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: آموزش و پرورش در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب طرح ملی لاله های روشن با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل جدید را برنامه ریزی کرده است.

طاهر علمی با بیان این که در استان هزار و 852 دانش آموز شهید و 204 معلم شهید داریم، گفت: این یادواره که با عنوان "40 هزار شهید، 40 هزار یادواره، 40 هزار مدرسه"برگزار می شود برگرفته از مجموع شهدای دانش آموز و فرهنگی در کشور است.

وی گفت: این طرح ملی به صورت چندمرحله ای است که مرحله مدرسه ای از مدت ها پیش آغاز شده و در حال حاضر در سطح استان برگزار می شود و برنامه ریزی ها برای برگزاری یادواره در 2 هزار و 54 مدرسه استان تا پایان سال تحصیلی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: امروز 16 بهمن نیز همزمان با سراسر کشور مرحله منطقه ای و ناحیه ای در استان برگزار می شود که برنامه امروز به همت نواحی پنج گانه تبریز برگزار شد و در تلاش و برنامه ریزی برای برگزاری مرحله استانی در هفته معلم هستیم و مرحله کشوری نیز روز شهادت "شهید فهمیده" برگزار خواهد شد.

علمی ادامه داد: ماهیت و رویکرد برگزاری این یادواره ها دانش آموز و مدرسه محوری است و تمامی دانش آموزان و تشکل های دانش آموزی در برگزاری یادواره و تحقیق و پژوهش از زندگی شهیدان مشارکت فعال دارند.

نسل جدید ادامه دهنده راه شهدا هستند

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا نیز در حاشیه مراسم به پانا گفت: یادواره شهدا تا کنون در 370 مدرسه در سطح استان برگزار شده و تا پایان سال ادامه می یابد.

وحید فرشباف ادامه داد: هدف از برگزاری این یادواره ها آشنایی نسل جدید با شهدای دانش آموز و آرمان های آن ها است.

وی افزود: نسل جدید ادامه دهنده راه شهدا هستند و مانند آن ها به بهترین نحو انجام وظیفه می کنند.

انقلاب اسلامی ایران به ما هویت و عزت داد

فرمانده قرار گاه حضرت زینب (س) نیز در این مراسم بیان کرد: همه مدارس در همه جای دنیا به دنبال علم آموزی هستند ولی تفاوت مدارس ما با مدارس دیگر در این است که تمامی واحدهای درسی در کشور ما بایستی علمی و حماسی باشند.

سردار نوعی اقدم در ادامه خطاب به معلمان گفت: معلمان در کنار تدریس می توانند 7 موضوع را نیز به دانش آموزان یاد دهند که یکی از این موارد این است که دانش آموزان یاد بگیرند خدا هست و می بیند.

وی ادامه داد: از سیره اهل بیت (ع) سیره امام حسین(ع) و حضرت زینب (س)، از اخلاق، دروغ نگفتن، تشکر از پدر و مادر،کمک به مردم، از انقلاب،حماسه و شعار هیهات من الذله و از نظام، اطاعت از رهبری را اگر به دانش آموزان یاد دهیم، موفق بوده ایم که این موارد نیاز به هزینه و برنامه و یا فوق برنامه ویژه و خاصی ندارد وفقط کافی است معلمان به عنوان الگوی دانش آموزان این موارد را رعایت کنند آن گاه دانش آموزان نیز به این مسایل توجه خواهند کرد.

فرمانده قرار گاه حضرت زینب (س) در ادامه با بیان تفاوت های ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران به ما هویت و عزت داد و به برکت همین انقلاب است که امروز استقلال داریم و ملتی قهرمان و شجاع هستیم.

سردار نوعی اقدم با اشاره به ترور ناجوان مردانه شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد:آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با ترفند های مختلف نتوانست این انقلاب را متوقف کند لذا از روی ناتوانی و عجز، سردار رشید اسلام را برخلاف قوانین بین المللی در کشور ثالث مورد هدف قرار داد.

وی ادامه داد: خداوند به واسطه خون پاک شهید سردار سلیمانی به ملت ما عزت داد و از همه قشرها و گویش ها برای تشییع پیکر مطهر ایشان به خیابان آمدند و در عرصه مقاومت نیز اتحاد و وحدت علیه آمریکا بیشتر شد که همه این ها به برکت خون این شهید بزرگوار است.

فرمانده قرار گاه حضرت زینب (س) گریزی به حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد زد و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ قدرت شرقی و غربی و ابرقدرتی جرات نکرده بود تا به پایگاه نظامی آمریکا حمله کند که این اقدام ایران، هیبت آمریکا را در جهان فرو ریخت.

در پایان این مراسم، جلد پنجم کتاب فهمیده های آذربایجان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار