چند درصد سوختگی‌های الکتریکی منجر به قطع عضو می‌شود؟

تهران ( پانا) - رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت بالای ۳۰ درصد سوختگی‌های الکتریکی منجر به قطع عضو فرد آسیب دیده می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۱۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
چند درصد سوختگی‌های الکتریکی منجر به قطع عضو می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طیب قدیمی، رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در آستانه برگزاری نهمین کنگره کشوری سوختگی، به مقوله پیشگیری در حوزه سوختگی اشاره کرد و گفت: پیشگیری، مقوله‌ای است که بیش از پیش باید در حوزه سوختگی مورد توجه همگان قرار گیرد.

او با بیان اینکه عوارض جسمی حاد و مزمن سوختگی الکتریکی هزینه‌های زیادی بر نظام سلامت، فرد و خانواده او تحمیل می‌کند، ادامه داد: هزینه پیشگیری از وقوع سوختگی الکتریکی با استانداردسازی توسط نهادها و سازمان‌های مسئول و ناظر این موضوع بسیار کمتر از هزینه درمان است و قسمت عمده آن می‌تواند در راستای آموزش برای پیشگیری باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به هزینه‌های بالای سوختگی، گفت: سوختگی الکتریکی، یکی از انواع سوختگی است که علاوه بر هزینه‌های سنگین اقتصادی، با عارضه‌های شدید جسمانی برای فرد آسیب دیده همراه است.

کمتر از ۱۰ درصد حوادث سوختگی ناشی از سوختگی الکتریکی است

قدیمی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد حوادث سوختگی ناشی از سوختگی الکتریکی است، افزود: هر چند سوختگی الکتریکی نسبت به سایر سوختگی‌ها از شیوع کمتری برخوردار است، اما با ضایعات و مشکلات منجر به ناتوانی فرد آسیب دیده همراه است.

او افزود: بررسی‌ها نشان داده که بالای ۳۰ درصد سوختگی‌های الکتریکی منجر به قطع عضو فرد آسیب دیده می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، از کار افتادگی و تحمیل بار مالی به اقتصاد سلامت و کشور به عنوان دیگر تبعات سوختگی الکتریکی بیان کرد و گفت: بیشتر اتفاق سوختگی‌های الکتریکی در محیط کار رخ می‌دهد که لازم است به مقوله ایمنی محیط کار و نیروهای شاغل، بیش از پیش توجه شود.

قدیمی، بر اصلاح رفتار مردم در پیشگیری از سوختگی تاکید کرد و افزود: سالانه ۱۳۰۰ نفر بر اثر سوختگی الکتریکی دچار قطع عضو می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار