وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هیات دولت:

کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود

تهران (پانا)‌ - وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تعطیلی مدارس به دلایل مختلف از جمله آلودگی و برودت هوا، به تمام مدارس اختیار داده شده است که کلاس های جبرانی برای دانش‌آموزان برگزار کنند و همه مدارس این اختیار را دارند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود

محسن حاجی میرزایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پس از تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا یا بارش برف قرار بود کلاس های جبرانی برای دانش آموزان برگزار شود، افزود: وزارت آموزش و پرورش دارای آیین نامه اجرایی مدارس است که در این آیین نامه اختیاراتی به شورای هر مدرسه متشکل از مدیر، نماینده دبیران و نماینده اولیا و مربیان داده شده است و در این شورا تصمیم گیری می شود.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: این آیین نامه به همه مدارس ابلاغ شده است و به استناد آیین نامه اجرایی مدارس، ساعاتی را که به خاطر تعطیلی های مختلف دانش آموزان نتوانستند در کلاس درس حاضر شوند، از طریق افزایش یک ساعت به طول ساعات روز یا استفاده از پنجشنبه ها این کلاس ها جبران شود. این اختیار به همه مدارس داده شده است که این کار را انجام دهند و معاونان آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه و مدیران استانی بر اجرای این موضوع حتما نظارت خواهند کرد.

حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که علت مخالفت شورای نگهبان با استفساریه مجلس شورای اسلامی در مورد معلمان حق التدریس چیست، توضیح داد: استفساریه ای در این زمینه توسط مجلس به تصویب رسیده اما هنوز شورای نگهبان نسبت به آن اظهارنظر نکرده است. البته ما منتظر هستیم و اگر قانون شود، ما مطیع اجرای قانون هستیم.

سرانه آموزشی دانش‌آموزان، ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره اینکه سرانه آموزشی در کشور خیلی پایین است آیا با چنین سرانه ای می توان انتظار توسعه پایدار داشت، گفت: ما هم قبول داریم که سرانه کم است و باید افزایش یابد. بر اساس سرانه استاندارد رقم ۵۵ هزار تومان تعیین شده است ولی در بودجه به ازای هر دانش آموز ۲۷ هزار تومان دیده می شود و در نهایت چیزی که محقق می شود، حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

حاجی میرزایی ادامه داد: بنابراین ما از این جهت محدودیت هایی داریم ولی سازمان برنامه و بودجه کشور اخیرا تخصیص هایی را داده است که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع و به منظور توزیع میان مدارس دریافت کرده ایم و امیدواریم بتوانیم این رقم را افزایش دهیم که تا پایان سال نیز سرانه بیشتری در اختیار مدارس قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار