اصلاح فرهنگ باعث کاهش آسیب‌ها و جرائم در جامعه می‌شود

اردبیل (پانا) -اصلاح فرهنگ باعث کاهش آسیب‌ها و جرائم در جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۱۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح فرهنگ باعث کاهش آسیب‌ها و جرائم در جامعه می‌شود

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری اردبیل در قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به این که اساس و پایه تمام موفقیت‌ها مرهون موفقیت در حوزه فرهنگ است، گفت: اگر فرهنگ در حوزه‌های مختلف اصلاح و بهبود یابد، به همان میزان شاهد کاهش آسیب‌ها و جرایم در جامعه خواهیم بود.

او افزود: یکی از دغدغه‌های جدی و اصلی جامعه ما بحث فرهنگی است. بنابراین ورود جدی، کارشناسی شده و تخصصی به مسائل فرهنگی از سوی نهاد‌های فرهنگی موجب حل بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی جامعه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان به طور ملموس در جریان معضلات، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، گفت: ما در بسیاری از پرونده‌ها شاهد وقوع بسیاری از جرایم هستیم که ناشی از عدم مهارت‌های رفتاری و گفتاری است. بنابراین فرهنگ سازی در نحوه مراودات صحیح اجتماعی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است.

عتباتی همچنین بیان کرد: اصلاح جدی و موثر مقوله فرهنگی در جامعه و برقراری مراودات سالم بر مبنای اعتقادات دینی و ملی و نیز تربیت صحیح خانواده‌ها مستلزم داشتن اعتقاد خالص در پرداختن به کار‌ها و امورات مرتبط با فرهنگ است.

او با ابراز تاسف از بروز برخی از جرایم از جمله جرایم مربوط به توهین، فحاشی، نزاع، خشونت و نیز بسیاری از اختلافات خانوادگی گفت: یکی از عوامل اصلی وقوع این گونه جرایم ناشی از عدم مهارت‌های رفتاری و گفتاری است. بر این اساس، مدیران و مسئولان با مدنظر قرار دادن این معضل اجتماعی و با برنامه‌ریزی‌های درست و صحیح به ویژه در مناطق هدف نسبت به کاهش این آسیب‌های اجتماعی قدم‌های مثبتی را بردارند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد در فرهنگ سازی و نحوه مراودات سالم اجتماعی در جامعه تأکید کرد: دستگاه قضایی استان نیز همواره از اقدامات قانونی نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی در فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن مهارت‌های رفتاری و اجتماعی به منظور کاهش وقوع جرایم در جامعه حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار