اولین دوره جشنواره علمی و پژوهشی در قالب مسابقات 7 رشته مختلف

ارومیه (پانا) - معاون متوسطه آموزش و پرورش استان از برگزاری اولین دوره جشنواره علمی و پژوهشی در قالب مسابقات 7 رشته مختلف توسط توسط پژوهشسراهای دانش آموزی و گروههای آموزشی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین دوره جشنواره علمی و پژوهشی در قالب مسابقات 7 رشته مختلف

«مهین منافی» از برگزاری اولین دوره جشنواره علمی و پژوهشی توسط پژوهشسراهای دانش آموزی و گروههای آموزشی استان خبر داد و افزود: مسابقات این جشنواره در رشته های مختلف و در 5 مرحله مدرسه ای، منطقه ای، قطبی، استانی و کشوری برگزار می شود.

منافی گفت: ایجاد زمینه مشارکت و تقویت مهارت کارگروهی در بین دانش آموزان با استفاده از محیط های متنوع یادگیری ایجاد شده در پژوهش سراهای دانش آموزی، ایجاد زمینه جهت طراحی و انجام پروژه های تحقیقی، پژوهشی و فناوری دانش آموزی و تقویت فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش های فردی و گروهی در بین دانش آموزان را مهمترین اهداف این جشنواره می باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: در قالب این جشنواره هجدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی، دومین دوره مسابقات کدنویسی، دومین دوره مسابقات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، دومین دوره مسابقات زیست فناوری، اولین دوره مسابقات فناوری نانو، پنجمین دوره مسابقات دریا و اولین دوره مسابقات نجوم اجرا می شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: سال گذشته در این مسابقات، تعداد 2109 نفر دانش آموز و دبیر شرکت کردند که موفق به کسب سه رتبه اول کشوری و دو رتبه دوم کشوری شدند.

وی با بیان اینکه امسال نیز تا کنون 3400 نفر در این مسابقات شرکت کرده اند؛ اضافه کرد: مرحله قطبی مسابقات روز پنج شنبه 8 اسفند98 و مرحله استانی مسابقات هفته اول اردیبهشت برگزار خواهد شد.

گفتنی است 20 پژوهشسرای دانش آموزی در استان آذربایجان غربی فعالیت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار