افزایش ۷ درجه‌ای دمای هوا در غرب و شمال کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا در غرب و شمال کشور گفت سامانه بارشی جدیدی طی روز جمعه ۱۸ بهمن‌ماه به کشور وارد می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۷ درجه‌ای دمای هوا در غرب و شمال کشور

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: امروز (۱۶ بهمن‌ماه) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان وزش باد رخ می‌دهد. طی روز پنج‌شنبه و اوایل روز جمعه (۱۷ و ۱۸ بهمن) در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید و افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی‌ و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر فردا (۱۳ بهمن‌ماه) در نوار غربی کشور ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی روز جمعه (۱۸ بهمن‌ماه) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران و برف در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان، طی روز شنبه (۱۹ بهمن‌ماه) سامانه بارشی علاوه بر نوار غربی کشور در شمال بوشهر، فارس و غرب اصفهان نیز فعال خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال شرق بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین بعد از ظهر شنبه (۱۹ بهمن‌ماه) نیز در سواحل دریای خزر بارش شروع خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که طی روز شنبه (۱۹ بهمن ماه) در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان و چهارمحال و بختیاری بارش از شدت بیشتری برخوردار می‌شود، اظهار کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۰ و ۲۱ بهمن‌ماه) در دامنه‌های زاگرس مرکزی و سواحل شمالی کشور بارش و کاهش نسبی دما حدود ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و در نوار شرقی کشور بارش و وزش باد رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن‌ماه) این سامانه در سواحل شمالی و نوار شرقی کشور فعال خواهد بود و سبب بارش، وزش باد و کاهش دما در این مناطق و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار