افتتاح و کلنگ زنی طرحهای آموزشی شهرستان تکاب همزمان با دهه فجر

ارومیه (پانا) - همزمان با چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، آموزشگاه 3 کلاسه روستای فیض آباد افتتاح وکلنگ احداث مدرسه 10کلاسه استثنائی در مرکز شهر و مدرسه 2 کلاسه مشارکتی در روستای شیرمرد به زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و کلنگ زنی طرحهای آموزشی شهرستان تکاب همزمان با دهه فجر

فرماندار تکاب در آیین بهره‌برداری از مدرسه سه کلاسه روستایی در تکاب افزود: پس از انقلاب اسلامی به ویژه در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید، توجه ویژه‌ای به توسعه مناطق دورافتاده و روستایی شده و بر این اساس بیشترین طرح‌های افتتاح شده در تکاب مربوط به روستاها و مراکز آموزشی روستایی است.

محمود زمانی گفت: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، ۳۳۵کلاس درس در نقاط مختلف این شهرستان احداث شده‌است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۲۸۰میلیارد ریال طرح در تکاب افتتاح می شود، اظهارداشت: در سال‌ جاری نگاه ویژه‌ای به بهبود جاده‌های تکاب به‌عنوان مطالبه اصلی مردم وجود داشته و بیش از ۴۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان و راه دسترسی روستاها مناسب‌سازی و آسفالت شده‌است.

وی ادامه داد: طرح شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستای چوپلو تکاب یکی از مهمترین طرح‌های توسعه روستایی تکاب است که با بیش از ۶۰میلیارد ریال اعتبار دولتی اجرا و تکمیل شده‌است.

وی بیان کرد: در بخش جذب سرمایه‌گذاری نیز اقدامات خوبی در تکاب انجام شده و در دهه فجر امسال، هفت طرح تولیدی، صنعتی و کشاورزی با ۲۲میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار تکاب، شتاب گازرسانی به روستاهای این شهرستا را نقطه عطف خدمات نظام و دولت در این منطقه عنوان کرد و گفت: ۳۵روستای تکاب با سه‌هزار خانوار هم‌اینک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و عملیات گازرسانی به ۴۵روستای این شهرستان نیز در حال اجراست که با تکمیل آنها میزان بهره‌مندی روستاهای تکاب از نعمت گاز خانگی به بیش از ۸۰درصد خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش تکاب نیز در خصوص افتتاح و کلنگ زنی طرح های آموزشی این شهرستان در دهه فجر به خبرنگار ایرنا گفت: مدرسه سه کلاسه روستای فیض‌آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان با چهار میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید.

حمید علی‌نیا گفت: این طرح آموزشی در زمینی به مساحت ۷۵۰مترمربع و زیربنای ۱۵۰مترمربع با مشارکت‌سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مدت ۱۵ماه ساخته شده و با بهره‌برداری از آن ۲۰دانش آموز مقطع ابتدایی روستای فیض‌آباد از فضای آموزشی مناسب و استاندارد بهره‌مند شدند.

وی اظهارکرد: امروز همچنین مدرسه ۱۰کلاسه دانش آموزان استثنایی با ۲۰میلیارد ریال اعتبار دولتی با حضور فرماندار تکاب کلنگ‌زنی شد و عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت ۴هزار و ۵۰۰مترمربع و هشتصد مترمربع زیربنا در۲طبقه به‌زودی آغاز می شود.

علی نیا ادامه داد: احداث یک کلاس ضمیمه برای توسعه مدرسه روستای شیرمرد با زیربنای ۱۰۰مترمربع و با تخصیص ۴۰۰میلیون ریال اعتبار دولتی و مشارکت ۲۰۰میلیون ریالی یکی از خیّران مدرسه ساز دیگر طرح آموزشی تکاب بود که امروز، کلنگ‌زنی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار