اجرای طرح پارلمان مجازی آموزش و پرورش استثنایی در آینده نزدیک

تهران (پانا) - اولین جلسه کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی آموزش و پرورش استثنایی با حضور سیدجواد حسینی، صاحب‌نظران و استادان دانشگاه و سمن‌های فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی در محل این سازمان تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پارلمان مجازی آموزش و پرورش استثنایی در آینده نزدیک

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست ضمن تبریک دهه فجر گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ۷ طیف از دانش آموزان با نیازهای ویژه را پوشش می‌دهد.

او افزود: تعداد دانش آموزان ‌تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از زمان تاسیس تاکنون ۱۷ برابر شده است و ۱۵۲ هزار دانش آموز این ۷ طیف، تحت پوشش آموزش این سازمان هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اهداف تشکیل کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی، گفت: رصد و شناسایی ایده‌های جدید و نوآورانه، طراحی ساز و کارهای اجرایی و کاربست نتایج و یافته‌های مطالعات ملی و بین‌المللی از اهداف تشکیل این کمیته است. ارتقای قدرت تصمیم‌گیری بر مبنای پژوهش، بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی و استفاده از تجربیات، شواهد و درس آموخته‌های صاحبان علم و عمل در زمینه آموزش‌ و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه از دیگر اهداف تشکیل کمیته رصد و کاربست مطالعات است.

او ادامه داد: در ارتقای فرهنگ سازمانی استفاده از مدیریت دانش، نظام تصمیم گیری دانش بنیاد و نظام تصمیم گیری و برنامه ریزی مشارکت محور سه اصل مهم است که این سه اصل مرتبط با اهداف تشکیل این کمیته است.

حسینی با بیان اهداف ۴ گانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یکی اهداف چهارگانه سازمان استفاده از روش‌های نوین در آموزش است که مرتبط با تشکیل کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی آموزش و پرورش استثنایی است.

او افزود: در راستای مشارکت محوری طرح جمع‌آوری ایده‌های مطلوب در سطح معلمان، مدیران، مدارس و ادارات استان‌ها، پارلمان مجازی فرهنگیان، پارلمان اولیا و نظام تصمیم‌گیری از کف تا ستاد به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طرح‌های مشارکتی جمع‌آوری شده از روش‌های مختلف به کمیته آمده و پس از جمع‌بندی و ویرایش توسط کمیته، اجرایی خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تبدیل یافته‌های پژوهشی به لقمه‌های دانش و پس از آن استخراج اصول مدیریتی می‌تواند از دیگر اهداف تشکیل این کمیته باشد، گفت: در برخی از زمینه‌های مرتبط با دانش آموزان با نیازهای ویژه دچار فقر دانشی و اطلاعاتی هستیم که این کمیته می‌تواند به غناسازی دانش و اطلاعات مرتبط با این دانش آموزان کمک کند.

او افزود: رصد فعالیت‌های مرتبط با سازمان، نقد، تعدیل و تصحیح کارهای در دست انجام سازمان نیز میتواند در دستور کار کمیته رصد و کاربست مطالعات قرار گیرد.

حسینی در پایان گفت: سیاست اصلی سازمان در خصوص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه حرکت از تفکیک به سمت تلفیق و از تلفیق به سمت فراگیری است که کمیته رصد و مطالعات میتواند به اجرایی کردن این امر کمک شایانی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار