معاون وزیر:

35 درصد دانش آموزان متوسطه در هنرستانها تحصیل می‌کنند

هرمزگان(پانا)-معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: 35 درصد دانش آموزان متوسطه دوم کشور در هنرستانها تحصیل می کنند که از این تعداد 950 هزار هنرجو در شاخه کاردانش هستند.

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
35 درصد دانش آموزان متوسطه در هنرستانها تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، علیرضا کمرئی در حاشیه بازدید از حوزه هفدهمین مسابقات شاخه کاردانش سراسر کشورکه به میزبانی هرمزگان برگزار می شود، اظهار کرد: مطابق برنامه ششم توسعه باید تعداد هنرجویان هنرستانهای کشور به 50 درصد از دانش آموزان شاغل در متوسطه برسد که هم اکنون این آمار 35 درصد کل دانش اموزان متوسطه می باشد.

وی افزود: تعداد 950 هزار هنرجو در شاخه کاردانش مشغول به تحصیل داریم که باید با فراهم آوردن بسترهای مناسب به چشم انداز برنامه ششم توسعه برسیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: محدودیت های مختلف در حوزه فضا، تجهیزات و امکانات و همچنین نبود رغبت فراگیر در دانش آموزان نسبت به فراگیری آموزش های مهارتی و نیزتفکر حاکم در خانواده ها از جمله مهمترین عوامل نرسیدن به پوشش تحصیلی مطابق برنامه ششم توسعه کشور است.

کمرئی با بیان اینکه کیفیت بخشی به آموزش ها، شناسائی نخبگان در حوزه مهارتی وارتقاء علمی آموزش های کارگاهی ومهارتی سه هدف مهم در برگزاری این مسابقات هستند، ادامه داد: به نظر می رسد که این آزمون ها و بازخوردهایی که ازآن خواهیم گرفت فرصتی فراهم می آورد که در جهت اصلاح روش های یاد دهی و یادگیری در جریان آموزش های مهارتی گام برداریم که استان هرمزگان به خوبی توانست در این زمینه به ما کمک کند.

معاون وزیر گفت: با توجه به حضور هنرجویان از سراسر کشور وفعالیت بسیار فشرده و سنگین این مسابقات، عزم استان هرمزگان برای برگزاری مطلوب و با کیفیت قابل قبول بسیار ارزشمند بود و به شایستگی از عهده این نقش برآمده اند که جا دارد از مسئولین این امرخصوصا مدیرکل محترم هرمزگان قدردانی می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار