نقوی: برای تربیت متوازن خانواده باید با نظام تربیت رسمی وعمومی هماهنگ باشد

تهران(پانا) - همایش نقش خانواده در سند تحول بنیادین با محوریت استقلال فکری وفرهنگی جامعه در سالن یاس کبود منطقه یک برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نقوی: برای تربیت متوازن خانواده باید با نظام تربیت رسمی وعمومی هماهنگ باشد

روز سه شنبه مورخه با حضور رقیه السادات نقوی, رئیس امور تربیتی وپرورشی وتربیت بدنی شهر تهران، فاطمه سید مومن معاونت امورتربیتی وپرورشی منطقه 1، امیر بهروز عزیزی, فرمانده آمار و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سیما سرخابی, کارشناس مسئول سلامت وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی، محمد جواد ملا علی, کارشناس مسئول حراست، اکرم مهجوری, کارشناس مسئول اردوها، وکارشناسان ومسئولین سازمان دانش آموزی و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ومسئولین بسیج دانش آموزی، مدیران منطقه 1 وخانواده ها در ابتدای جلسه امیر بهروز عزیزی ضمن تبریک ایام خجسته دهه فجر و عرض ارادت به مقام معلمان و اهمیت نقش آنان در جامعه و با تجلیل از معلمان دلسوز از مسئولین و برگزارکنندگان این همایش تقدیرنمودند.
در ادامه سید مومن در رابطه با نقش خانواده در سند تحول بنیادین با استناد به صحبت مقام معطم رهبری، گفت: اگر برای آموزش وپرورش و جوانان نقشه را آماده نکنیم دشمنان بیکار نمی نشینند و برای ما نقشه می کشند.
در همین راستا اندیشمندان سالها هم اندیشی و هم افزایی کردند تا نقشه ی راه آموزش وپرورش را تحت عنوان سند تحول بنیادین نوشتند و از سال 1390 این سند در حال اجرا شدن است. در سند تحول بنیادین تعریف آموزش وپرورش اینطور آمده که بخشی از نظام تعلیم و تربیت است که بطور سازماندهی شده همراه سایر ارکان به اهداف می پردازد. که ارکان عبارت اند از رسانه ها، نهادها، خانواده و ... که اصلی ترین رکن و قدیمی ترین نهاد بنیان خانواده است که بعنوان بال آموزش و پرورش است. از همین رو بر آن شدیم تا خانواده های محترم را دعوت کنیم تا با سند تحول بنیادین و تربیت شش ساحتی آشنا شوند تا بدانند که بجز تربیت علمی و فناوری باید در تمام ساحتهای دینی، اجتماعی، سیاسی، زیستی، بدنی، زیبایی شناختی فرزندان .پرورش یابند
خانواده باید بدانند که فرزندش را باید طوری تربیت کند تا با هویت ملی، مذهبی و جسمی خود آشنا شود، آن را بپذیرد و به آن افتخار کند. خانواده باید تربیتی متوازن و شش ساحتی کند تا در آینده بتواند به عنوان دکتر، مهندس، معلم، پدر و مادری عالم و توانمند برای سرافرازی ایران اسلامی بکوشند.

سپس نقوی درباره نقش خانواده در سند تحول بنیادین با محوریت استقلال فکری وفرهنگی جامعه گفت: براساس سند تحول بنیادین خانواده اصلی ترین رکن تربیت است که می بایست با نظام تربیت رسمی وعمومی کشور برای تربیت متوازن دانش آموزان کاملا هماهنگ باشد. خانواده سلول اصلی تغییر وتحول در نظام فکری وزیر ساخت های فرهنگی در مسیر تحقق تمدن اسلامی_ ایرانی است و ایران تنها کشوری است که دارای سند تحولی براساس نظام فکری وعقیدتی وفرهنگ بومی خود است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری تمام ارکان آموزش وپرورش به عنوان اعضا اصلی و پیشرو در عملی کردن سند تحول باید آموزش ببینند واز مفاد سند اطلاع پیدا کنند تا سند تحول اجرایی گردد. براساس بیانات مقام معطم رهبری که فرمودند: آموزش وپروش ما احتیاج به تحول دارد و آینده مملکت در دست دانش آموزان است. بنابر این آشنایی با سند تحول نیاز اساسی است وجامعه اسلامی بدون بهره مندی کشور از نهاد خانواده سالم، سرزنده و با نشاط اصلا امکان ندارد و در ادامه به نقش اساسی خانواده ها بر اساس سند تحول توضیحات مبسوطی ارائه نمودند.
در این مراسم باشکوه گروه سرود دستان گویا سرود ای ایران را در میان شور واشتیاق حضار اجرا نمودند وهمه حضار همراه با آنها نام ایران را از صمیم قلب تکرار وفضای بسیار احساسی ایجاد شد وسپس با اجرای سرود هایی از تمام اقوام ایرانی اجرای بسیار تحسین برانگیزی به نمایش گذاشتند
این همایش بزرگ به همت معاونت پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک ومدیریت کانون رضوان وکارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومدیران مدارس آراده وبهجتیه وشهید تیموری وآزادگان وبسبج دانش آموزی پایگاه امیرالمومنین وارتش جمهوری اسلامی .برگزار گردید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار