استفاده از "آب شور" در سرویس بهداشتی با کمک یک باکتری

تهران (پانا) - محققان یک دانشگاه عربستانی موفق به کشت یک باکتری شدند که می‌تواند منجر به تقویت امکان استفاده از آب شور در سرویس‌های بهداشتی شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از "آب شور" در سرویس بهداشتی با کمک یک باکتری

به گزارش ایسنا از گیزمگ، با توجه به کمبود آب تمیز و شیرین در بسیاری از نقاط دنیا، بهتر است در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند این آب در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار نگیرد.

در حالی‌ که برخی از مناطق ساحلی از آب دریا برای استفاده در فلاش تانک استفاده می‌کنند، انجام این کار هم مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

در این راستا محققان راه‌ حلی برای این موضوع پیدا کرده‌اند.

به طور معمول، آب شیرینی که در فلاش تانک‌ها استفاده می‌شود، به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب راه پیدا می‌کند و ریزدانه‌هایی حاوی دو نوع باکتری، برای از بین بردن نیتروژن فاضلاب استفاده می‌شوند.

در کنار فرآیندهای مختلف دیگر، استفاده از این ریزدانه‌ها سبب می‌شود به پاکسازی آب کمک شود. به این ترتیب هنگام بازگشت مجدد این آب به آبراه‌ها مانند رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها، آلودگی کمتری ایجاد می‌شود.

متاسفانه یکی از این دو نوع میکروب، با عنوان یک باکتری اکسیداسیون آمونیوم بی‌هوازی شناخته می‌شود و تحمل بسیار کمی در آب‌های شور دارد. در نتیجه، در از بین بردن نیتروژن از فاضلاب دریا کاملا بی‌اثر است.

این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که از این نوع آب برای فلاش تانک‌ها استفاده نمی‌شود.

در این راستا محققان دانشگاه علم و صنعت "ملک عبدالل"ه عربستان یک باکتری متفاوتی را از آب دریای سرخ کشت داده‌اند. این نوع باکتری "Candidatus Scalindua sp. AMX۱۱" نام گرفته و آزمایشات آزمایشگاهی آن نشان می‌دهد که در حذف نیتروژن از آب دریا غنی از نیتروژن تا ۹۰ درصد موثر بود.

نتایج این پژوهش در مجله "Water Research" انتشار یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار