معاون وزیر:

مشارکت 120 هزار هنرجو در هفدهمین مسابقات کاردانش کشور

هرمزگان(پانا)-معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از حضور 120 هزار هنرجو از هنرستانهای سراسر کشور در هفدهمین مسابقات علمی کاربردی شاخه کاردانش خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 120 هزار هنرجو در هفدهمین مسابقات کاردانش کشور

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، علیرضا کمرئی در آئین اختتامیه هفدهمین مسابقات علمی کاربردی شاخه کاردانش سرار کشور در سالن الزهرا حوزه علمیه بندرعباس گفت: در ابتدا 120 هزار هنرجو در این دوره از مسابقات از سراسر کشورشرکت کرده بودند که در طی پنج مرحله برگزاری آزمونهای علمی و تئوری، تعداد 203 هنرجوی برتر حاضر درمرحله پایانی رسیده اند.

وی افزود: امروزه جامعه به دنبال آموزش های کیفیت محورو نیروی انسانی ماهر است و هنرستانها باید این خروجی را در اختیار آنها قرار دهند و اقدامات و آموزشهای ما تا زمانی اثر بخش می شود که محصولات و خروجی ما کیفیت لازم را داشته باشد.

کمرئی با بیان اینکه در یادگیری تئوری نمی توان به همه اهداف نظام تعلیم و تربیت در تربیت های تمام ساحتی دانش آموزان دست یافت، اضافه کرد: دانش آموزان باید نحوه یادگیری و توسعه را یاد بگیرند و نیز آموزش ها در راستای نحوه یادگرفتن، کشف خلاقیت های ذهنی و فرصت های اشتغال و کارآفرینی را به دانش آموزان یاد دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان را باید قادر سازیم تا در شرایط های مختلف اشتغال و کار در جامعه، خود را به سرعت وفق داده و توسعه حرفه ای برای افزایش سازگاری را فرا گیرند.

کمرئی گفت: این مسابقات به ما کمک می کند تا میزان و کیفیت آموزش های مهارتی هنرجویان، شناسائی خلاء های آموزشی، اصلاح و ارتقاء فرایند آموزش در هنرستانها و میزان فاصله آموزش هنرستانها در نقاط مختلف کشور تا مرز نرمال و مطلوب را دریابیم.

این مسئول افزود: در این مسیر نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش است چون آموزش و پرورش بهترین بستر یادگیری در دراز مدت ترین زمان آموزش را در اختیار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار