فولادوند: سال۹۹ سال جهاد مدرسه سازی در تهران است

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیر آموزش و پرورش اداره کل شهر تهران در آیین افتتاحیه دبستان خیرساز هنرور واقع در منطقه۱۶ از اختصاص رقم هزارمیلیاردی برای نوسازی مدارس تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: سال۹۹ سال جهاد مدرسه سازی در تهران است

فولادوند با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت نام شهدا و نام و یاد مرحوم حافظی، رییس مجمع خیرین مدرسه سازگفت: بی شک نقش خیرین مدرسه ساز در تاریخ تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست. شهر تهران به لحاظ وضعیت فضاهای آموزشی در رتبه قبل از سیستان و بلوچستان قرار دارد. حدود ۸هزار کلاس در شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی اند و حدود ۷هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی هستند. علاوه بر این ها ۷ هزار کلاس نیازداریم تا میانگین تراکم کشور را کسب کنیم.
او افزود: شهر تهران مجموعا نیازمند ۲۲ هزار کلاس درس است و خیرین حدود ۵۰ درصد از ساخت و سازهای سه سال گذشته را تقبل کردند و این کار بزرگی است که توسط خیرین انجام شده است. نمونه اش ساخت همین مدرسه هنرور است که در منطقه ۱۶ ساخته شده است. خیرین به وظیفه ایمانی و انسانی شان عمل می کنند و باید قدردان آنها باشیم.
فولادوند با اشاره اینکه سال۹۹ سال جهاد مدرسه سازی در تهران است گفت:‌انشاله به کمک دولت و خیرین مدرسه ساز و نمایندگان مجلس و شهرداری تهران سال99 سال جهاد مدرسه سازی در شهر تهران است. همچنین با کمک کمیسیون ماده ۵چندین فضا آماده تغییر کاربری و تبدیل به احسن شدن است.

حدود هزار میلیارد تومان از فروش املاک مازاد به امید خدا به نوسازی مدارس شهر تهران داده خواهد شد که حداقل ۱۲۰مدرسه تخریبی در سال 99 در سطح تهران بازسازی خواهند شد و این کار بسیار بزرگی است واز سال ۸۶تا کنون تخریب و بازسازی به این گستردگی نداشته ایم. بخشی از مبالغ به طرح‌های مشارکتی به خیرین تخصیص می‌یابد و در کنار این موارد در قانون بودجه سال 99 حدود ۲هزار میلیارد تومان از آن به تهران اختصاص داده خواهد شد.
فولادوند با اشاره به اینکه اجرای این طرح با مشکل نبود فضای جایگزین برای دانش آموزان روبروست گفت: ممکن است ناگزیر باشیم تا مدتی مدارس را دوشیفته کنیم اما بعد یک یا دوسال مدارس مان با تیپ یکسان قابل استفاده می شود. به یاری خداوند، ظرف ۱۸ماه آینده مدارس بسیاری بازسازی خواهند شد و این مرهون تلاش و کوشش شما بزرگواران است که ایفای نقش می کنید. برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش تهران بهترین هماهنگی و همکاری با شهرداری به عمل آمده است و این مرهون کار شما خیران بزرگوار است.
فولادوند با اشاره به اینکه خیر بودن فقط نیازمند پول داشتن نیست، گفت:‌ برای خیر بودن باید دل داشت. البته ناگفته نماند اگر امنیت و توسعه ای در این کشور حاکم است مرهون خون شهیدان بزرگوارمان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار