افزایش مجدد هزینه سرویس حمل و نقل مدارس، ممنوع است

رشت (پانا) - رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با توجه به افزایش ده درصدی نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در مهر ماه امسال و همچنین اختصاص سهیمه بنزین به رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، هرگونه افزایش نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی جاری ممنوع است.

کد مطلب: ۱۰۲۰۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مجدد هزینه سرویس حمل و نقل مدارس، ممنوع است

به گزارش خبرنگار پانا، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مازیار صفرپناه با اشاره به ساماندهی سرویس‌های مجاز حمل و نقل دانش آموزی مدارس استان در قالب سامانه سپند(ناوگان پایش حمل و نقل دانش‌آموزی) اظهار داشت: این افراد مشمول سهمیه سوخت قرار می‌گیرند و بر این اساس در کارگروه کشوری مربوط، پس از بررسی های لازم میزان سهمیه بنزین تعلق گرفته به سرویس های مجاز دانش آموزی مدارس تا سقف 120 لیتر برای خودروهای تک سوز و تا سقف 80 لیتر برای خودروهای دو گانه سوز تعیین شده است. وی افزود: ما به التفاوت ریالی سهمیه سوخت خودروهای مجاز حمل و نقل دانش آموزی از ابتدای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین (24 آبان ماه 98) محاسبه و سهمیه مورد نظر به حساب شبای رانندگان مشمول واریز شده است. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به سازوکار اختصاص سهمیه سوخت خاطرنشان کرد:رانندگانی مشمول دریافت ما به التفاوت ریالی سهمیه سوخت خواهند شد که اطلاعاتشان بطور کامل توسط راننده و پیمانکار در سامانه سپند وارد شده و توسط شهرداری های محل مورد تایید قرار گرفته باشد که در این صورت اعتبار ریالی فوق به حساب شبایی که توسط راننده در سامانه سپند معرفی شده است، توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی واریز خواهد شد.

صفرپناه خاطرنشان کرد: در استان گیلان بالغ بر 6400 راننده مجاز حمل و نقل دانش آموزی مسئولیت سرویس دهی به حدود 38000 دانش آموز را برعهده دارند که پیگیری امور مربوط به تأیید صلاحیت آنان در سامانه سپند و سهیمه بنزین به آنان بر عهده شهرداری های تابعه است و گزارش آن باید به کارگروه ماده 18 حمل و نقل دانش آموزی شهرستان ها، نواحی و مناطق تابعه ارسال شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش ده درصدی نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در مهر ماه امسال و همچنین اختصاص سهیمه بنزین به رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، هرگونه افزایش نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی جاری ممنوع است. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گیلان در پایان گفت: در صورت تخلف رانندگان در افزایش غیرقانونی کرایه سرویس های مدارس، اولیای محترم دانش آموزان می توانند به واحد انجمن اولیا و مربیان و یا واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات مستقر در ادارات آموزش و پرورش استان گیلان مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار