مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد

طرح امام محله و مسجد تراز انقلاب در مساجد منتخب یزد اجرا می‌شود

بهاباد ( پانا ) مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای طرح امام محله و مسجد تراز انقلاب در مساجد منتخب یزد خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح امام محله و مسجد تراز انقلاب در مساجد منتخب یزد اجرا می‌شود

جت‌الاسلام علیرضا نجیمی در آئین تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی بهاباد اظهار داشت: مسجد، حج و عزاداری‌ها جزو شعائر دینی و اسلامی هستند و ساماندهی مناسبت‌ها و شعائر مذهبی، رسالت مهم اداره‌های تبلیغات اسلامی است.

وی طرح امام محله را از جمله‌ برنامه‌های این سازمان برای کاربردی کردن مساجد دانست و اظهار داشت: در این طرح‌ها مطالعات بوم‌شناسی مناطق انجام می‌شود و امام جماعت با توانمندسازی امورات محله را برعهده می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد منتخب استان عنوان کرد: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرا ‌می‌شود.

نجیمی بر لزوم حفظ ذی‌طلبگی توسط روحانیون تاکید کرد و افزود: خانواده طلاب نیز باید وارد میدان شده و در کنار همسران خود در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی الگو و پیشتاز جامعه باشند.

وی از اعتبار روحانیت در بین مردم به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی یاد و اظهار کرد: روحانیون جوان باید قدر این میراث به جای مانده از گذشتگان را بدانند و آن را قوی‌تر به دست نسل آینده بسپارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم ایجاد درآمد پایدار در حوزه مسائل دینی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید به حل این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم تا نسل‌های آینده هچون ما با چالش‌های امروز در فعالیت‌های فرهنگی روبرو نباشند.

وی به طرح تحول اجتماعی مسجد اشاره کرد و افزود: در این طرح ورود به خدمات اجتماعی مساجد را در دستور کار داریم و مسائل اجتماعی محله در مسجد مطرح و در صورت قابل حل بودن آن را با کمک‌های مردمی برطرف می‌کنند.

این مسئول در مورد طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: این کار را در مساجد مناطق مختلف آغاز کردیم و شاخص‌هایی از لحاظ علمی، عملی، اخلاقی، تقویت بعد معنوی، ارائه خدمات اجتماعی و سایر موارد برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

نجیمی ادامه داد: در مساجد تراز انقلاب اسلامی، حضور جوانان در مساجد، فعالیت پایگاه‌های بسیج، ارتباط امام جماعت با مردم، فضای مسجد و آراستگی آن نیز ملاک قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر یک زمانی دشمن درشلمچه، فکه و طلائیه فرزندان و بچه‌های ما را زیر شدیدترین حملات و گلوله‌های خود قرار می‌داد گفت: امروز دشمن تا درب منازل ما از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی ورود پیدا کرده که عواقب آن طلاق و جدائی‌هائی است که در کشور رواج پیدا کرده است.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: نهادهای دینی و علمای برای ساماندهی بیشتر و بهتر تبلیغات اسلامی در این شهرستان تلاش ‌می‌کنند و تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی همکاری خود را افزایش دهند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه رسالت این نهاد، رساندن حقایق اسلام به گوش جهانیان و شناساندن آن به مردم است افزود: این نهاد برای تبلیغات دینیی، سازمان‌دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل‌های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به‌ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه‌های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلامی بودند، وارد میدان شد و رشد کرد.

فرماندار بهاباد هم در این نشست با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی امروز بیشترین ضربه را از طریق اختلاف‌افکنی در میان نیروها و مسئولان به انقلاب می‌زنند خاطرنشان کرد: آفتی که امروز در داخل کشور در حال گسترش است دامن زدن به موضوعات اختلاف افکن در میان نیروهای انقلاب است که این امر هیچ سودی جز به هدر دادن سرمایه‌های انسانی برای نظام ندارد.

محمدمهدی خانی‌زاده بهابادی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت عظیم هیات مذهبی، مساجد و نخبگان می‌تواند در جهت بصیرت‌افزایی و ایجاد همدلی و همزبانی بیشتر میان مردم و مسئولان در جهت با مقابله با انواع تهدید‌های دشمنان گام موثر بردارد.

فرماندار بهاباد با توجه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یاد آورشد: بر طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه لازم است تا ضمن بصیرت افزایی در خود و انتقال آن به جامعه، همواره بر حضور پرشور در انتخابات تاکید نمایند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم و طلاب در این زمینه نقش مهمی برای تشویق مردم نسبت به حضور و مشارکت در انتخابات دارند.

وی تصریح کرد: با وجود هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشورهای همسایه، این شهرستان وجهه‌ای ولایت‌مدار دارد و تجمع باشکوه حسینی در ماه محرم امسال، گواه این ادعاست.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام مجید نیکخو رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد قدردانی و حجت الاسلام شیخ حسین حاتمی بهابادی به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان معرفی شد .

انتهای پیام /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار