فولادوند: هنر، داروی شفابخش آسیب های اجتماعی است

تهران (پانا) - مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی دانش آموزان و مدارس شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: هنر، داروی شفابخش آسیب های اجتماعی است

فولادوند ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: تمدن هایی که در تاریخ شکل پیدا کردند، استحکام و دوام و قوام شان از طریق فعالیتهای اقتصادی و نظامی نبوده، بلکه تمدن از طریق فرهنگ ساخته شده است. درواقع ماندگار ترین نوع قدرت، قدرت فرهنگی است.
وی افزود: اکنون درباره حکومت ساسانیان یا صفویان که سالها حکومت کردند، از توان نظامی شان سخن نمی گویند بلکه تمدن و آثار فرهنگی شان است که خودنمایی می کند.
وی افزود: فرهنگ موثرترین تولیدات یک جامعه است و
بهترین هنرمندان ما باید از بین دانش آموزان ما شکل پیدا کنند. آموزش و پرورش وظیفه اش تعلیم و تربیت در چارچوب فیزیکی مدرسه و کلاس نیست بلکه باید تلاش کنیم از محفوظات محور به سمت مهارت محوری برویم.
فولادوند با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در جامعه گفت: اگر بناست نیروی انسانی سالم و متخصص داشته باشیم باید فرهنگ و هنر و ادب را در کنار آموزه درسی داشته باشیم اما ظهور موسسات آموزشی باعث شده دانش آموزها تک بعدی شوند و این ایجاد آسیب اجتماعی کرده است.
فولادوند افزود: این فرهنگ و هنر و ادب است که می ماند. باید در راستای توسعه فرهنگ و ادب برروی زنگ هنر وسواس خاصی داشته باشیم. آموزش و پرورش اولویتش را بر همین گذاشته است زیرا هنر داروی شفابخش آسیب اجتماعی است و هنر بخشی از انرژی نوجوان ما را متمرکز می کند.
وی افزود: باید در فوق برنامه های مدارس، درس هنر توسعه پیدا کند. نباید زنگ هنر و تربیت بدنی به نفع سایر دروس مصادره شود بلکه باید تلاش کنیم زنگ های دیگر را وقف این نوع فعالیت ها کنیم باید آموزه ها براساس نیاز دانش آموزان شکل پیدا کند.
وی افزود: آیا از دانش اموزان خواسته ایم خودشان برنامه هفتگی بنویسند. آسیب های اجتماعی ما نیاز به برنامه ریزی هنری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار