معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پاکدشت:معلم پرورشی باید محور سیستم تربیتی شود

پاکدشت ( پانا )- همایش مربیان پرورشی مدارس آموزش و پرورش پاکدشت با محوریت روند تحول تعالی معنوی از نوجوانی تا پیری در سالن اجتماعات آیه الله هاشمی رفسنجانی منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پاکدشت:معلم پرورشی باید محور سیستم تربیتی شود

محمد سیلسپور رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در همایش مربیان پرورشی مدارس و آموزشگاه ها که به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سالن جلسات اداره برگزار شد اظهار کرد: باید سیستم امور تربیتی کشور برای اصلاح اخلاق و تربیت نوجوانان در مدرسه به سوی محوریت معلم پرورشی در امر تربیت حرکت کند.

اودر ادامه بیان کرد: ما باید از ظرفیت نوجوانان در جامعه به عنوان یک قشر با توانایی پذیرش بالا بهره‌مند شویم و اصلاح و پرورش را از همین سنین اجرا کنیم چرا که سال های بعد باید برای اصلاح این امر متحمل هزینه‌های بسیار بالا و گاهی غیرمؤثر شویم.

سیلسپور افزود: برای دستیابی به اصلاح تربیت اصولی باید همه عوامل مدرسه این نقش را بر عهده بگیرند که در این شرایط رسیدن به این هدف تحقق می یابد و این موضوع که مسئولیت‌پذیری همگانی باید در شکل و محتوا همزمان بروز کند بسیار در نیل به این هدف حائز اهمیت است.

او با اشاره به این که معلمان پرورشی باید شروط لازم را برای تربیت نوجوانان داشته باشند،گفت: ویژگی هایی مانند جوانی و جذابیت رفتاری و اخلاقی در معلمان امور تربیتی و پرورشی از نکات مهم و تاثیر گذاری محسوب شده همچنین این گروه از مربیان باید به طور مستمر در همه ابعاد آموزش‌ جدید ببینند تا بتوانند پاسخگوی طیف گسترده‌ای از سوالات دانش‌آموزان باشند.

سپس محمد اسدی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پاکدشت در سخنانی افزود: نباید خانواده‌ها را به کوتاهی در تربیت فرزندانشان متهم کنیم و نهادهای تربیتی که کارکردهای مشترکی با خانواده دارند، در امر تربیت فرزندان دخیل هستند. این در حالی است که آموزش‌های خانواده به فرزندان با آموزش مربیان باید در یک راستا قرار گیردکه در غیر این صورت ناهماهنگی بین این دو بخش دربرخی موارد اثر تخریبی دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که کار مربی رهبری و هدایت انسانهاست اذعان کرد: تربیت افتخار همه پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) است که در این وادی مقدس گام برداشته‌اند. مسئله تربیت و رهبری انسان موضوعی نیست که قابل سنجش و مقایسه با سایر مشاغل باشد، بلکه مسئله تربیت انسان یکی از اهداف اساسی و تنهاترین هدف عالم خلقت است.

اسدی خطاب به مربیان و دست‌اندرکاران امور تربیتی و پرورشی حاضر در همایش گفت: مطمئن هستیم مربیان عزیز و سختکوش پرورشی اگر به اهمیت وظایف خود پی ببرند و اگر در مسیر رسالت خطیر تربیت انسان درست گام بردارند حال و هم آینده خود را تضمین خواهند کرد.

او اظهار کرد: مهمترین رسالت امور تربیتی، ارتقای دینی و فرهنگی دانش‌آموزان است ودر این مسیر نورانی باید بدون خستگی و وقفه خدمات ارزنده و قابل قبولی به دانش آموزان و اولیا آنان ارائه داد.

اسدی در بخش دیگر سخنان خود به الگوی مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر در حوزه تربیت اسلامی و منشور امور تربیتی اشاره کرد و افزود: شهیدان رجایی و باهنر الگویی مناسب برای معلمان و مربیان و برای تربیت اسلامی و آموزش نسل‌های آینده و دانش‌آموزان هستند باشد که منش نیکوی این دو شهید بزرگوار سرمشق مربیان پرورشی ما در مدارس باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار