افزایش ۶۴ سانتی‌متری دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته

ارومیه (پانا) - رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تراز دریاچه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۳۲ سانتی‌متر رسیده‌است، گفت: تراز نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته ۶۴ سانتی‌متر افزایش را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۶۴ سانتی‌متری دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته

فرهاد سرخوش با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه به بیش از ۲ هزار و ۸۴۲ کیلومتر مربع رسیده‌است، اضافه کرد: وسعت این دریاچه نسبت به سال گذشته ۶۳۴ کیلومتر مربع افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه این دریاچه هم‌اکنون بیش از سه‌میلیارد و ۴۹۰ میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: میزان آب دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با سال گذشته، یک‌میلیارد و ۶۳۰ میلیون مترمعکب افزایش یافته‌است.

وی با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌های آینده به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه نزدیک به یک‌متر افزایش می‌یابد و وعده رییس جمهوری عملی می‌شود.

قبل از تشکیل این ستاد تراز دریاچه سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت اما در سایه برنامه‌ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه، روند خشک شدن آن متوقف شد و بارندگی‌ها هم به کمک دریاچه آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار