برگزاری اولین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - اولین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم استان آذربایجان شرقی در محل سالن اجلاسیه تالار معلم، با هدف تبادل نظر و تجربه عملی ، پیشنهادات و برنامه های تجلیل و تکریم عموم فرهنگیان و بزرگداشت مقام معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم آذربایجان شرقی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه برنامه ها و الگوهای توسعه در کشور بدون اصلاح نگرش ها و تربیت متناسب با توسعه موفق نخواهد شد، گفت: اهداف و راهکارهای عملیاتی مطرح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت و ارتقای جایگاه و اعتبار اجتماعی معلمان با هدف اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و تجلیل از مقام والای معلم در جامعه و تبیین تکالیف و حقوق معلمی و جلب مشارکت و همکاری معلمان در پاسداشت منزلت و جایگاه خود در جامعه و نیز تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه خدمت در معلمان و تاکید بر نقش مرجعیت و اثر بخشی آنان در مدرسه انجام خواهد گرفت.

قهرمانی فرد با تاکید بر اینکه در سند تحول ۵۰ درصد برنامه ها مربوط به نیروی انسانی و معلم می باشد، افزود: بالاترین رکن اصلی و مخصوصاً عامل تحول بخشی نقش معلم در مدارس است. ضرورت بازنگری و اصلاح نظام جذب، آموزش، نگهداشت و ارتقای شایستگی‌ها و توانمندی‌های حرفه ای معلمان لازم است و باید منزلت و جایگاه اجتماعی و فرهنگی معلمان در جامعه به ویژه از طریق مشارکت تمامی دستگاه‌ها، نهادها و بخش های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان به فرهنگ سازی عمومی در جامعه اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته کمپین سپاس معلم در نقاط مختلف شهر برای تکریم عمومی و اجتماعی معلمان اجرا شد و این کار امسال هم همچنان ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار