تحصیل2هزاردانش آموزدر20مدرسه استعدادهای درخشان

بیرجند(پانا)هم‌اکنون بیش از 2هزاردانش‌آموز دختر پسر استان در 20 مدرسه استعدادهای درخشان دوره های اول و دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل2هزاردانش آموزدر20مدرسه استعدادهای درخشان

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: هم‌اکنون بیش از 2هزاردانش‌آموز دختر پسر استان در 20 مدرسه استعدادهای درخشان دوره های اول و دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

محمد علی واقعی ظهر امروز در جلسه ی برنامه ریزی آزمون مدارس استعداد های درخشان اظهار کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم در سال آینده از نوع آزمون هوش و خلاقیت است و به‌صورت پیشرفت تحصیلی نیست.

وی با بیان این که آزمون درپایه دهم؛ 50درصد استعدادتحلیلی و50درصد استعداد تحصیلی خواهدبود، تصریح کرد: با توجه به ابلاغ اساسنامه سازمان مدارس استعدادهای درخشان و تشکیل هیئت‌امنای آن، این نوع مدارس همچنان باقوت به کار خود ادامه خواهند داد و امید است این مدارس در راستای نقش‌آفرینی خود در نظام مقدس اسلامی کار خود را به نحو مطلوب پیش ببرند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با تأکید بر ضرورت توجه و برنامه‌ریزی ویژه برای استعدادهای برتر در کشور، ادامه داد: آزمون ورودی برای پایه هفتم این مدارس از نوع آزمون هوش ، خلاقیت و استعداد است و به‌صورت پیشرفت تحصیلی نخواهد بود ودرپایه دهم 50درصد استعدادتحلیلی و50درصد استعداد تحصیلی خواهدبود.

واقعی با اشاره به روند ثبت‌نام دانش آموزان برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان ،اضافه کرد: تلاش سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان این است تا در سال‌های آینده روند پذیرش دانش آموزان برای ورود به پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان به‌صورت فرایندی انجام شود که بخش مهمی ازآن به صورت آزمون هوش و خلاقیت است .

وی، با بیان این که حضور دانش آموزان در کلاس‌های تقویتی دروس مختلف، هیچ کمکی به موفقیت آن‌ها در آزمون استعدادهای درخشان نمی کند، ابراز داشت: ثبت‌ نام برای آزمون مدارس استعدادهای درخشان از 26بهمن‌ماه آغاز شده و تا سوم اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

دبیرشورای آموزش وپرورش خراسان جنوبی از برگزاری آزمون ورودی این مدارس در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه سال آینده، برای پایه هفتم خبر داد و عنوان کرد: ساعت 14 تکمیل ظرفیت پایه دهم،نیز در ساعت 14 عصر همان روز برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی با بیان این که کلیه ی موارد ثبت نام،پرداخت وجه ثبت نام ،اخذ کارت ورودی،اعلام نتایج واعتراض صرفاً از طریق سامانه ی ثبت نام به آدرس :azmoon.medu.ir و توسط داوطلبان انجام می شود، خاطر نشان کرد: کسب امتیاز "خیلی خوب " در تمامی دروس نوبت دوم پایه ی پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 98-97 وتمامی دروس نوبت اول پایه ششم سال تحصیلی جاری (در مجموع دوسال یک مقیاس "خوب" بلامانع است)را جهت ثبت نام سنجش پایه هفتم را به عنوان شرایط مهم حین ثبت نام عنوان کرد.

وی شرط ثبت نام در آزمون تکمیلی پایه دهم را داشتن معدل کل سالانه ی 19 در پایه ی هشتم خردادماه سال تحصیلی 98-97 اعلام وثبت نام پذیرفته شدگان را منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق آیین نامه ی هدایت تحصیلی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار