برگزاری کارگاه آموزشی سلامت و پیشگیری از بیماری ها در مدارس فیروزکوه

فیروز کوه (پانا) - کارگاه آموزشی سلامت و پیشگیری از معلولیت بیماری ها در مدارس شهرستان فیروزکوه برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی سلامت و پیشگیری از بیماری ها در مدارس فیروزکوه

رستم حیدر تبار، کارشناس ارشد آموزش بهداشت و کارشناس مرکز بهداشت شهرستان فیروزکوه در گفتگو با پانا اظهار کرد: با بررسی هایی که توسط سازمان بهزیستی انجام شد متوجه شدند که بیماری های ژنتیکی، عضلانی و اسکلتی به تدریج افزایش یافته است؛ زیرا آموزش مورد نیاز بین دانش آموزانی که در سن بلوغ هستند انجام نمی گیرد.

این مقام مسئول افزود: برای دانش آموزان پایه دهم باید شیوه های صحیح دیدن، نشستن، راه رفتن، استفاده از تلفن همراه، کامپیوتر و... خوب آموزش داده شود، اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد و دانش آموزان در سنین جوانی و حتی میانسالی دچار بیماری های عضلانی،استخوانی می شوند.

او در ادامه گفت: به همین دلیل میان سازمان بهزیستی با وزارت بهداشت قراردادی بسته شد تا کارشناسی از سوی وزارت بهداشت شیوه های صحیح موارد ذکر شده را به دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم مدارس آموزش دهد.

مدرس کارگاه آموزشی سلامت و پیشگیری از معلولیت بیماری ها خاطرنشان کرد: آموزش برای پایه دهم بیشتر به مشکلات چشم، گوش، عضلانی،استخوانی، شیوه صحیح استفاده از کوله پشتی، خوب نشستن، سلامت و بیماری می پردازد، در پایه یازدهم به دلیل این که دانش آموزان در سن ازدواج هستند آموزش بیشتر در خصوص بیماری های ژنتیکی است، زیرا نیمی از آمار بیماری های ژنتیکی در کشور مربوط به ازدواج های فامیلی است، در آموزش پایه یازدهم به عواقب ازدواج های فامیلی پرداخته می شود.

او تصریح کرد: همچنین در این آموزش ها؛ حوادث ترافیکی که بیشترین آمار مرگ و میر را در بر می گیرد و حوادث غیر ترافیکی مانند سقوط، زلزله و... بیان می شود تا در آینده این قبیل اتفاقات برای دانش آموزان رخ ندهد؛ به عبارتی این آموزش ها پیشگیری اولیه برای دانش آموزان همه مدارس محسوب می شود.

حیدر تبار بیان کرد: طرح آموزشی سلامت و پیشگیری از معلولیت بیماری ها (بیماری های چشم، گوش، عضلانی،اسکلتی، ژنتیک و ازدواج فامیلی، پیشگیری از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی) تمام مدارس (دوره دوم متوسطه دخترانه و پسرانه) سطح شهرستان را شامل می شود.

خبرنگار: فاطمه شاه حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار