هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی کشور در استان هرمزگان آغاز شد

هرمزگان(پانا)-صبح امروز با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستانهای کاردانش کشور در هرمزگان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی کشور در استان هرمزگان آغاز شد

موسی دادی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در حاشیه بازدید از محل برگزاری هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستانهای کاردانش کشور در گفتگو با خبرنگار پانا هرمزگان گفت: این مسابقات از سیزدهم تا پانزدهم بهمن در استان هرمزگان برگزار می شود که روز سیزدهم به پذیرش استان ها اختصاص داده شد و امروز چهاردهم بهمن ماه کلیه رقابتها در تمام رشته ها انجام می شود و فردا نیز اختتامیه مسابقات برگزار می شود.

دادی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: حدود 203 نفر دانش آموز راه یافته به مرحله کشوری در این دوره از مسابقات شرکت کردند که 97 نفر از آنها دختر و 106 نفر پسر هستند که در 34 رشته با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از 34 رشته مسابقات، فقط 23 رشته در استان هرمزگان وجود دارد و 11 رشته دیگر از رشته هایی هستند که در استان هرمزگان وجود ندارد و این مسابقات میتواند باعث شناساندن رشته های مختلف به هنر جویان و ایجاد اعتماد به نفس و خود باوری در آنان باشد.

دادی زاده اظهار داشت: از دلایل اهمیت این دوره از مسابقات این است که میتواند ایجاد انگیزه ای بشود برای ورود دانش آموزان به رشته های فنی و کار دانش و دانش آموزان با شناختی که از رشته های مختلف سراسر کشور پیدا میکنند میتوانند رشته های جدید را انتخاب نمایند و همچنین مدیران مدارس ما میتوانند با توجه به بازار کار استان در سالهای آینده رشته های جدید را در هنرستانها ایجاد کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در ادامه افزود: اختتامیه این مسابقات فردا سه شنبه پانزدهم بهمن ماه ۹۸ در شهر بندرعباس از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۴ عصر ادامه خواهد یافت و نفرات برتر و برگزیده این رقابت ها در این مراسم تقدیر خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار