بدهی 50 میلیاردی شهرداری قم به پیمانکاران

قم (پانا) قائم مقام شهرداری قم از تسویه بدهی شهرداری به پیمانکاران تا پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
بدهی 50 میلیاردی شهرداری قم به پیمانکاران

ابراهیم معتمدی در نشست خبری قائم مقام و معاونین شهرداری قم که در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد با اشاره به افتتاح 110 پروژه در ایام الله دهه فجر بزرگترین مشکل گذشته شهرداری را که به این دوره نیز رسیده بود بدهی های ساختاری و مالی خواند و اظهار کرد: در دوره جدید توانسته ایم با مدیریت جهادی متکی بر عوامل درونی و برونی و پیگیری رویکرد اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌‌های مردمی مدلی از مدیریت شهری نمونه ارائه کنیم و آن را به عنوان الگو به سایر کلان شهرها نیز دیکته نماییم.

وی ضمن اشاره به مشکلاتی پیش روی سازمان ها و نهادهای مرتبط با دولت برای افتتاح پروژه ها بیان کرد: بیشتر مدیریت‌ها و سازمان‌هایی که به صورتی مرتبط با مجموعه‌های دولتی هستند، با مشکلات مالی و در نتیجه تاخیر در افتتاح پروژه‌ها روبرو می شوند.
قائم مقام شهردار قم با بیان اینکه شهرداری در تیرماه 94 نزدیک به 432 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داشت، تصریح کرد: غیر از بدهی هایی که بر عهده شهرداری بود بسیاری از پرونده ‌های باز نیز هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته بود اما با وجود این حجم از بدهی و بار شدن مقدار زیادی بدهی جدید برای انجام پروژه های نو در طول چند سال گذشته این میزان بدهی در حال حاضر به زیر 50 میلیارد تومان رسیده است که براساس پی گیری های صورت گرفته این مبلغ نیز تا پایان سال تسویه می شود.
وی با اشاره به اینکه عدالت و توسعه همه جانبه در برنامه جامع شهرداری قم دیده شده است، خاطر نشان کرد: هماهنگی و همکاری موجود میان شهرداری و شورای شهر قم در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به مردم تاثیرگذار بوده به نحوی که اکنون در شهر قم شاهد این دستاورد و فراتر از آن شاهد تعاملات با دیگر دستگاه‌ها هستیم.
معتمدی با اشاره به حواشی به وجود آمده در مورد پروژه کیوانفر افزود: اختلاف کارشناسی در طرح‌ها با اختلاف میان دستگاه‌ها و مسئولان متفاوت است و شهرداری با هیچ دستگاهی اختلافی ندارد و در این مورد نیز طرح انحراف ترافیکی پروژه کیوانفر درحال دنبال شدن است.
وی در پایان با اشاره به نقش رسانه‌ها در حوزه جریان‌سازی گفت: پیگیری رسانه‌ها برای استمرار توجه به زیرساخت‌ها در آینده شهر قم موجب می‌شود که این شهر بتواند به سمت افق‌های مورد نظر حرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار