محمود عباس: با معامله قرن کشور فلسطین به ۶ بخش تقسیم می‌شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، طرح معامله قرن موجب تقسیم کشور فلسطین به شش بخش می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
محمود عباس: با معامله قرن کشور فلسطین به ۶ بخش تقسیم می‌شود

به گزارش ایسنا از سایت المیادین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست هفتگی کابینه دولت فلسطین در واکنش جدید به طرح معامله قرن آمریکا اعلام کرد، طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تنها شش درصد از اراضی کرانه باختری و غزه را به فلسطینیان می‌دهد و این طرح به معنای تقسیم کشور فلسطین به شش بخش است.

وی با بیان اینکه جهان عرب یک صدا در مقابل طرح معامله قرن ایستاده است، افزود: با میانجیگری آمریکا مخالفت کردیم و این کشور به تنهایی در روند صلح حضور نخواهد داشت. با غیاب آمریکا به توافق‌نامه اسلو دست یافتیم و با حضور این کشور هیچ توافقی حاصل نمی‌شود.

عباس با بیان اینکه "ما خواستار ۲۲ درصد از فلسطین تاریخی هستیم" گفت: فرصتی واقعی برای به دست آوردن حق خود به ما بدهید. معامله‌ای را که باعث تضعیف حقوق مردم فلسطین شود، نخواهیم پذیرفت.

وی ادامه داد: اسرائیل یا باید مسؤولیت خود را به عنوان اشغالگر برعهده بگیرد یا ما تمامی حقوق خود را می‌گیریم. به اسرائیلی‌ها می‌گوییم اگر خواستار توافق‌نامه اسلو هستید بفرمایید آن را بگیرید.

عباس ادامه داد: سرانجام به مرحله آغاز سال ۱۹۱۷ رسیدیم. اعلامیه بالفور توسط آمریکا اجرایی می‌شود. آمریکاست که این اعلامیه را تصویب کرده و در ساختارهای سازمان ملل قرار داده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، دیدگاه‌هایی که به شورای امنیت ارائه خواهند کرد، خیلی با آنچه پیش از این ارائه کرده‌اند تفاوتی ندارد. هیچ‌گونه اصلاحی در پیش‌نویس قانونی که به اتحادیه عرب ارائه شد، صورت نگرفت. وی در پایان گفت، هماهنگی امنیتی خود را با رژیم صهیونیستی متوقف خواهند کرد و نمی‌خواهند روابط خود را با این رژیم ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار