وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد؛

باید جاذبه را در دانشگاه‌های داخلی افزایش داد

تهران (پانا) - منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید جاذبه را در دانشگاه‌های داخلی افزایش داد تا زمینه جذب دانشجوی خارجی فراهم شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
باید جاذبه را در دانشگاه‌های داخلی افزایش داد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در نشست با هیئت رئیسه و شورای دانشگاه گلستان، با بیان اینکه اولویت وزارت علوم جذب دانشجو از کشورهای اطراف است و این امر سبب تقویت روابط و همکاری‌های بین المللی می‌شود، اظهار داشت: باید بخش جذب دانشجوی خارجی را تقویت کرد تا علاوه بر ارزآوری سبب تبادل فرهنگی شود.

وی تصریح کرد: با طرح ساماندهی آموزش عالی تلاش می‌کنیم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی با هم کار کنند و هم‌افزایی داشته باشند.

وزیر علوم ادامه داد: در دنیا با جایگاه علمی که داریم، به دشواری در لیست هزار دانشگاه اول دنیا قرار می‌گیریم در حالی که دانشگاه‌های ما به لحاظ شاخصه‌های علمی کمبودی ندارند. باید از تفرقه و انشقاق خودداری کرد و دانشگاه ها به هم بپیوندند تا جایگاه خود را بالا ببرند.

دکتر غلامی بیان کرد: شاخص های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را تعیین کرده‌ایم و این امر از سال ۱۳۹۹ اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه‌ها به سمت درآمدزایی حرکت کنند، بیان کرد: در لایحه بودجه محدودیت‌های زیادی وجود داشت ولی تلاش شده است بودجه دانشگاه‌ها کاهش نیابد.

دانشگاه‌های کشور نیروهای استاندارد بین‌المللی تربیت می‌‌کنند

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نشست هیئت رئیسه، شورای دانشگاه و هیئت ممیزه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که امروز (دوشنبه) در این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه‌های کشور نیروهای استاندارد بین‌المللی تربیت می‌‌کنند.

دکتر غلامی اظهار داشت: با تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های وزارت علوم هم بیشتر شده و معمولاً در شرایط سخت تصمیمات خوب گرفته می‌شود.

وی افزود: آموزش عالی کشور طی ۴۰ سال گذشته به وظایف خود خوب عمل کرده است و البته جای کار بیشتری دارد.

وزیر علوم با بیان اینکه اکثر دانشگاه‌ها بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شکل گرفته‌اند، افزود: آموزش نیروی انسانی را بیش از نیاز کشور انجام دادیم و نیروهای استاندارد بین‌المللی تربیت می‌کنیم اما به درستی از آنها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به نیازهای کشور نشان می‌دهد که هرجا نیاز بوده، فارغ‌التحصیلان می‌توانند اثرگذار شوند.

دکتر غلامی با اشاره به فعالیت جوان‌ها در تحقیقات و پروهش گفت: رتبه علمی کشور حاصل این تحقیقات است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید بگذاریم رتبه علمی کشور پایین بیاید.

به گفته وی، با کاربردی شدن محصولات دانشگاهی، اکنون تحولات جدیدی در کشور اتفاق می‌افتد و نیازهای جدید نشان‌دهنده این مطلب است‌.

وزیر علوم تصریح کرد: رصد اشتغال فارغ التحصیلان در حال انجام است و آمار خوبی داریم که نگرانی‌ها کمتر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار