محسن حاجی میرزایی:ترکیب‌ صحیح و موزون نیروها قطعاً می‌تواند فقر و بیکاری را از بین ‌برده و عدالت را مستقر کند

اسلامشهر (پانا) - وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر با حضور معاون استاندار تهران ، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ،فرماندار اسلامشهر و سایر مسئولین شرکت کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
محسن حاجی میرزایی:ترکیب‌ صحیح و موزون نیروها قطعاً می‌تواند فقر و بیکاری را از بین ‌برده و عدالت را مستقر کند

در این جلسه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با بیان اینکه مأموریت همه مسئولین در تحقق اقتدار و پیشرفت کشور خلاصه شده ، اظهار کرد: اگر خود را از ارکان یک حکومت می‌دانیم بنابراین هر یک در بخش‌های مختلف تنها یک مأموریت مشترک را دنبال می‌کند که آن آرامش، پیشرفت، عزّت و اقتدار نظام و سلامت و امنیت مردم است.

وی بیان کرد: موضوعی که همواره به وفور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به چشم می‌خورد توزیع مسئولیت‌ها، تفکیک ساختارها و تمایز نقشه‌ها است که ما را از هم دور کرده و بعضاً گرایش‌های صنفی و دستگاهی مرزهایی را بین بخش‌های مختلف به‌وجود آورده است اما واقعیت موضوع این است که ارزیابی نهایی کار ما میزان دستیابی به آن موضوع است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معیار داوری و ارزیابی این است که تا چه حد به اهداف حاکمیت دست پیدا کرده‌ایم و از رنج و آلام مردم کاسته شده و پیشرفت و تعالی جامعه را سبب شده‌ایم، چرا که برای ساخت هربنا و عمارت مصالح متعددی لازم است که اگر همه مصالح ساختمان به حد کافی و کیفیت عالی جمع نشود ارزشی ندارد، ارزش زمانی ایجاد می‌شود که ما توانایی ترکیب و اجرای آن‌ها را داشته باشیم و یک کل معنادار بسازیم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: هر کدام از ما چرخ دنده‌ای را به حرکت در می‌آوریم، بنابراین مدیری توانمند است که سرعت آن را بیشتر می‌کند، مهّم این است که این چرخ دنده‌ها خلاص نچرخند که هدررفت انرژی را سبب خواهد شد و این موضوعی است که باید مراقبت کنیم و بدانیم مجموعه ما این چنین است یا خیر.

وی سپس با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: در طول انقلاب دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف حاصل شده و کارهای بزرگ و اعجاب‌آوری صورت گرفته ،هر چند در برخی موارد با کاستی‌هایی روبه‌رو بوده‌ایم اما ترکیب‌ صحیح و موزون نیروها قطعاً می‌تواند فقر و بیکاری را از بین ‌برده و عدالت را مستقر کند، این دغدغه‌ای است که امروز باید به آن توجه داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاید جمعی اهلیت نداشته باشند که در حوزه و موضوعی ورود پیدا کرده و این پیوندها را برقرار کنند اما در مجموعه آموزش و پرورش که ما مسئول یادگیری هستیم و آموزش زندگی کردن را برعهده داریم آدم‌ها آن‌گونه عمل می‌کنند که آموخته‌اند.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: ما برای اینکه جامعه‌ای مناسب‌تر، کارآمدتر و مقتدرتر داشته باشیم نیازمند ظرفیت‌هایی هستیم و ما زمانی قادر هستیم مأموریت خود را درست انجام دهیم که هماهنگ عمل کنیم، آموزش و پرورش زمانی می‌تواند رسالت خود را در آماده کردن انسان‌ها برای یک زندگی شرافتمندانه به ثمر برساند که بتواند پیوندهای اُرگانیک خود را با همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برقرار سازد.

وی افزود: زمانی که از مشارکت و همراهی سخن می‌گوئیم منظور این است که توانمندی خود را در یک امتداد قرار داده و هم راستا پیش برویم و در حوزه‌های مختلف سلامت، کشاورزی، مشارکت در سازندگی جامعه و کسب مهارت‌های مفید برای جامعه نیروهای مناسبی را تربیت کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: هدف آموزش و پرورش پیوستن دانش‌آموزان در مسیر آموزش عالی و دانشگاه نیست، بلکه هدف تربیت افرادی مفید در زندگی خود و جامعه است که این امر باید پس از مقطع دیپلم به وقوع بپیوندد.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت و تراکم بسیار بالای مناطق حاشیه تهران بیان کرد: مردم این منطقه با مسائل و مشکلات گسترده می‌توانند به‌عنوان یکی از گذرگاه‌های مهّم برای تغییر پایدار وضعیت قلمداد شوند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امید است مجموعه آموزش و پروزش ضمن گفت‌وگوی عمیق با همه بخش‌ها، مأموریت‌های خود را با یکدیگر تعریف کنند و در یک هدف‌گذاری مناسب ظرفیت اجرایی، کارسازی و حل مسئله را افزایش بخشد، که اگر این خلاقیت و نوآوری شکل بگیرد قطعاً وضعیت اشتغال نیز بهبود پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار