پاشایی: تامین تجهیزات و امکانات دانش آموزان با نیازهای ویژه از اولویت های آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت که در حوزه خیرین مدرسه سازی و تامین خدمات و امکانات برای دانش آموزان استثنایی اولویت بوده و نه تنها منابع آرمانی و ایده ال ملاک نبوده بلکه سعی شده با تعامل و استفاده از ظرفیت های دستگاه های دیگرشرایط بهتری برای این دانش آموزان ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: تامین تجهیزات و  امکانات  دانش آموزان با نیازهای ویژه از  اولویت های آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است

جعفر پاشایی در نشست تخصصی مدیران مدارس استثنائی آذربایجان شرقی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، کار در حوزه استثنائی را بسیار عظیم و دشوار خواند و تاکید کرد: هرچقدر هم در این حوزه امکانات فراهم شود نیازها به طور کامل رفع نمی شود.

وی 3 شاخص اصلی فضا، منابع مالی و منابع انسانی را در سیستم تعلیم و تربیت برای پیشبرد اهداف که هم اکنون مشکل جدی هست، مهم برشمرد و گفت: ظرفیت بسیار بزرگی که در وزارت برای شناسایی مشکلات و حل آنها در سه ماه اخیر ایجاد شده توان و انگیزه را بالا برده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، دیدگاه این اداره کل در این حوزه را حمایت و تقویت عنوان کرد و خاطرنشان شد: تمامی گزارش هایی که از حوزه استثنایی در شورای معاونین استان مطرح می شود با یک نگاه مثبت بررسی و کارسازی می شود.

پاشایی گفت: در حوزه خیرین مدرسه سازی و تامین خدمات و امکانات برای دانش آموزان استثنایی اولویت بوده و نه تنها منابع آرمانی و ایده ال ملاک نبوده بلکه سعی شده با تعامل و استفاده از ظرفیت های دستگاه های دیگرشرایط بهتری برای این دانش اموزان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تحصیل نزدیک به 750 هزار دانش آموز در پایه های مختلف در استان ،تعداد دانش آموزان استثنائی استان را 4 هزار و 83 نفر عنوان کرده و افزود: این تعداد دانش آموز با نیازهای ویژه در 200 مدرسه تحصیل می کنند و نزدیک 17هزار دانش آموز تلفیقی نیز در استان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به بازنشستگی بیش از 3 هزار فرهنگی و جذب نزدیک به این تعداد نفر برای سیستم در خصوص حل مسئله کمبود نیروی انسانی، گفت: پیگیری و نظارت بالینی برای مدارس استثنائی برای حل مشکل در استان و جلوگیری از تبدیل شدن به بحران کشوری رویکرد دیگر اصلی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار