تشریح اقدامات شورای عالی نماز آموزش و پرورش از زبان معاون وزیر

تهران (پانا) - سومین جلسه شورای‌ عالی نماز وزارت آموزش و پرورش بعدازظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در محل این وزارت‌خانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تشریح اقدامات شورای عالی نماز آموزش و پرورش از زبان معاون وزیر

علیرضا کاظمی در این نشست با اشاره به فرمایشات رهبری در پیامی که به اجلاس ۲۷‌ام قرآن، عترت و نماز داشتند، گفت: «شورای‌ عالی نماز به‌دلیل توجه بیشتر به مساله نماز به‌ دستور بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش شکل گرفت و درباره چارچوب شورای‌ عالی توسعه و ترویج نماز بحث شد و ساختاری از ستاد تا صف پیش‌بینی و راهبردهایی در دستور کار قرار گرفت. مهم‌ترین اقدام در حوزه نماز سند جامع تقویت و تعمیق فرهنگ نماز است که مهم‌ترین سند بالادستی برای تحقق راهکار ۱.۳ سند تحول بنیادین است. برای اجرایی شدن این موضوع اقدامات متعددی را انجام دادیم.»

کاظمی گفت: «این سند شرح وظایف بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را در مدرسه و ستاد تدوین و نقشه راه توسعه نماز را طراحی کرده است که در این چارچوب حرکت می‌کنیم. بعد از تشکیل شورای‌ عالی نماز تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اقامه نماز به‌صورت دوسالانه بسته و پیشنهادات خوبی مطرح شد. همچنین با تمام معاونت‌های آموزش و پرورش ۲۰ تفاهم‌نامه منعقد شد.»

او ادامه داد: «تولید محتواهای خوبی نیز انجام شدف به‌ویژه تحلیل پیام‌های مقام معظم رهبری تحت عنوان نور ولایت صورت گرفت. تدوین کتاب لحظه‌های نورانی نیز برای ارتقای کیفیت نماز جماعت و برای ائمه جماعات صورت گرفت، پیش اجلاس‌های سراسری نماز نیز در ۳۲ استان برای تجلیل از مدیران و مدارس موفق، ایده‌ها و تجربیات ارزشمند از فعالیت‌های دیگر انجام شده است که در ۷۱۴ منطقه برگزار شد.»

کاظمی گفت: «اولین جشنواره فرهنگی هنری گلدسته‌های سرو برای دعوت به نماز با استفاده از ظرفیت‌های هنری به میزبانی گلستان نیز انجام شد تا از ابزارهای هنری برای این مساله استفاده کنیم. حدود ۳۴ هزار دانش‌آموز در ۱۱ رشته گروهی آثار خود را ارائه دادند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته و جاری به‌عنوان دستگاه برتر در این حوزه مورد تجلیل قرار گرفت. اخیرا نیز کارگروهی برای هم‌افزایی فعالیت‌ها تشکیل دادیم تا مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.»

او اضافه کرد: «مهم‌ترین برنامه و وظیفه ما در کنار فعالیت‌های شناختی و معرفتی توسعه و ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس است تا در ۱۰۰ درصد مدارس کشور نمازجماعت با کیفیت برگزار شود. اکنون ۲۰ هزار ائمه جماعت روحانی و ۵۰ هزار ائمه جماعت غیرروحانی داریم.»

کاظمی گفت: «برای تحقق مفاد سند طرح جامع توسعه نماز وظیفه هر معاونت را مشخص کردیم. در آموزش ابتدایی برای اولین بار جشن تکلیف عشایر برگزار شد، بحث جشن آموزش عملی نماز نیز در پایه سوم ابتدایی صورت گرفت.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «بحث گنجاندن مسایل نماز در برنامه تدبیر و توانمندسازی معلمان ابتدایی نیز باید صورت گیرد. در حوزه آموزش متوسطه اندراج زنگ نماز و توجه معلمان و مدیران به بحث شرکت در نماز صورت گرفته است.»

او ادامه داد: «پژوهشگاه مطالعات در حوزه آسیب‌شناسی کمک کرده است و در حوزه معاونت پشتیبانی نیز باید برای مساله حق‌القدم ائمه جماعات کاری کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار