توانمند سازی نیروی انسانی در طرح کارآمد و پژوهش معلمان

تهران (پانا) - نادیا دواری، مدیر آموزش و پرورش منطقه7، علیرضاغفاریان، معاون پشتیبانی و کارگروه آموزش ابتدایی در دو جلسه جدا گانه ی نماینده قطب مدیران ابتدایی در اجرای اقدام پژوهی ، درس پژوهی و همچنین طرح کارآمد با مدیران این مدارس دیدار داشتند.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
توانمند سازی نیروی انسانی در طرح کارآمد و پژوهش معلمان

پس از توضیحات ابراهیمی، کارشناس مسئول ابتدایی پیرامون طرح کارآمد، دواری، اضافه کرد: طرح کارآمد توانمند سازی معلمان بر اساس نیاز مدرسه، در مکان مدرسه و شورای معلمان انجام می شود. مثلا درس پژوهی، یادگیری معکوس، تولید محتوا ، یا هر نیاز آموزشی، تربیتی دیگر مدرسه پس از اجرا، به اداره گزارش شده و بر اساس کیفیت کلاس ضمن خدمت در نظر گرفته می شود.

کارگروه بعدی با نمایندگان قطب مدیران ابتدایی بود، دواری در این نشست نیز بر اجرای درس پژوهی، بعنوان بهسازی فرآیند یادگیری تاکید داشت.

وی ادامه داد: درس پژوهی به اشتراک گذاری تجربیات معلمان بوده و از همه موقعیت هایی که برای یادگیری فراهم می شود از قبیل: زیارت، راهپیمایی و ...جهت یادگیری و تربیت بچه ها باید استفاده شود.

دواری ادامه داد: کمک فرزند در منزل، مثلا حمل زباله به بیرون از خانه یا کمک در آماده سازی غذا از طریق ارائه عکس و گزارش اولیا به مدرسه، اجرای تکالیف مهارت محور بوده و معلم می تواند در کارپوشه لحاظ کند.

در انتها دواری درس پژوهی و اقدام پژوهی را برنامه های پژوهشی مهمی دانست که هم موقعیت یادگیری را در کلاس درس بهبود داده و هم ارتباط با اولیا را مهم برشمرد و جایگاه فعال و تاثیرگذار آموزش و پرورش را تقویت خواهدکرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار