خوشبخت: 4083 دانش آموز با نیازهای ویژه در 260 مدرسه آذربایجان شرقی تحصیل می کنند

تبریز (پانا) - به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی، 4 هزار و 83 دانش آموز در 200 کد مدرسه و 60 مدرسه مستقل تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
خوشبخت: 4083 دانش آموز با نیازهای ویژه در 260 مدرسه آذربایجان شرقی تحصیل می کنند

مریم خوشبخت در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در باشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش آماری از مجموعه استثنائی، تعداد دانش آموزان استثنائی استان را 4هزار و 83 در 200 کد مدرسه و 60 مدرسه مستقل 38 ناحیه و منطقه برشمرد و گفت: 2 هزار و 235 دانش آموز در 44 مرکز مشکلات ویژه یادگیری خدمات دریافت می کنند و یک هزار و 28 دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی در 659 مدرسه پذیرا تحصیل می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این حوزه، تعداد پرسنل را یک هزار و 254 نفر مشغول کار عنوان کرد که 981 نفر با واحد سازمانی استثنائی هستند.

او ادامه داد: در دو سال اخیر 5 پروژه خیرساز افتتاح،12 پروژه کلنگ زنی شده و یک پروژه در حال عقد تفاهمنامه برای ساخت است و گفتنی است که در سال گذشته پایگاه تخصصی تست هوش با حضور رئیس سابق سازمان افتتاح شد.

خوشبخت اضافه کرد: در زمینه خدمات پزشکی همچون چشم، سمعک، عینک، پوشاک، لوازم التحریر و اردو و .. با استفاده از ظرفیت خیرین و انجمن همیار وابسته به اداره استثنائی اقدامات مناسبی برای این دانش آموزان انجام شده است.

او تاکید کرد: با استفاده از همین ظرفیت خیرین و بازدیدهای و نظارت های لازم نواقصات هر حوزه احصا شده تا توسط خیرین و انجمن مرتفع شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: در حوزه تربیت بدنی، قران و عترت، هنرهای آوایی دانش آموزان با نیارهای ویژه مقام های استانی و کشوری مختلفی را کسب کرده اند و قابل ذکر است که در طرح سودای بندگی طی 3 سال اخیر رشد قابل توجهی را شاهد بوده ایم.

او همچنین گفت: در کنکور سال 98 نیز 17 دانش آموز در دانشگاه قبول شده اند که رتبه 393 رشته تجربی را دانش آموز استثنائی استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داد.

خوشبخت همچنین بیان کرد: برای معلمان حوزه استثنائی 14 هزار و 736 نفر ساعت با 17 عنوان مختلف دوره آموزشی کوتاه مدت و کارگاه آموزشی برگزار شده است.

او در پایان گفت: در طرح سنجش سلامت جسمانی 99.7 درصد از 69 هزار و 26 دانش آموز شرکت کننده پوشش داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار