رهاورد های سفر رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور به آذربایجان شرقی

احداث سالن ورزشی و ۱۳ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

تبریز (پانا) – معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور رهاوردهای سفر خود به آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رهاورد های سفر رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور به آذربایجان شرقی

سید جواد حسینی در حاشیه نشست تخصصی مدیران مدارس استثنائی آذربایجان شرقی در محل باشگاه فرهنگیان استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در جریان سفر به این استان و طرح برخی مشکلات حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان متعهد می شوم که با تامین سالن ورزشی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان برای احداث و تجهیز سالن ورزشی مخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه این استان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا پس از ارزیابی مدارسی که امکان احداث سالن ورزشی 200 متری را دارند در 5 مدرسه استثنایی استان این سالن های ورزشی احداث و تجهیز شوند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: همچنین ساخت 5 کارگاه مهارتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه را در 5 مدرسه استان متعهد می شویم.

حسینی گفت: چند نوع کار ابتکاری و نو در استان انجام شده است که یکی از این طرح ها، فعالیت مرکز آزمون هوش است که با ارزیابی و در صورت داشتن پتانسیل این مرکز را به مرکز جامع آزمون تبدیل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمایش سرزمینی برای رسیدن به فضای آموزشی استاندارد نیاز به 120 مدرسه استثنایی داریم که عملیات کلنگ زنی اولین مدرسه هفته آینده روز دوشنبه در تهران با عنوان" آغاز خوب برای یک انجام" به همت یکی از خیرین کلنگ زنی می شود که سهم استان از این تعداد 13 مدرسه است که از محل اعتبارات دولتی و خیرین احداث خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: در استان آذربایجان شرقی 44 مرکز اختلال یادگیری داریم که سعی داریم حدود 3 تا 4 مرکز را به همت استان به این مجموعه ها در مناطق اضافه کنیم.

وی گفت: همچنین دانش آموزان با نیازهای ویژه که در ساحت های 6 گانه سند تحول، صاحب مقام شدند و همچنین دانش آموزانی که تا کنون به مشهد مقدس نرفته اند را تحت عنوان زیارت اولی به مشهد مقدس در تابستان اعزام می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار