خواب‌رفتگی دست از علائم کدام بیماری است؟

تهران (پانا) - به‌گفته متخصص مغز و اعصاب سندرم کارپال تونل بیشتر در زنان مشاهده می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
خواب‌رفتگی دست از علائم کدام بیماری است؟

به‌گزارش ایسنا، شیدا آرش در رابطه با سندرم کارپال تونل (CTS) و علائم بارز آن، اظهار کرد: سندرم کارپال تونل در افراد میانسال بروز کرده و بیش‌تر در زنان مشاهده می‌شود که درد، بی‌حسی و در اصطلاح خواب رفتن انگشتان دست به‌ویژه انگشت شست، اشاره و انگشت وسط که از علائم بارز این سندروم است.

او با اشاره به اینکه علت ابتلا به سندورم کارپال تونل، گیر افتادن عصب مدین در زیر غلافی است که به‌طور غیرطبیعی ضخیم شده است، افزود: علل مختلفی سبب این ضخامت می‌شود که بیشتر، دست غالب به‌علت کار کردن درگیر است.

این مسئول با اشاره به اینکه بارداری و کاهش عملکرد تیروئید از علت‌های درگیری دو طرفه سندرم کارپال تونل است، تصریح کرد: احساس سنگینی و بی‌حسی دست و در موارد شدید، عضلات دست ضعیف و لاغر می‌شوند و در صورت شدید بودن گیرافتادگی و عدم درمان و جراحی به‌هنگام، می‌تواند سبب آسیب جبران‌ناپذیر و ناتوانی شود.

متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه سندرم کارپال تونل هیچگاه سبب درد گردن نمی‌شود، در رابطه با تشخیص این سندروم،گفت: درد در موارد شدید سندرم کارپال تونل به شانه‌ها هم انتشار می‌یابد و تشخیص این بیماری با شرح حال بیمار، معاینه و سرانجام انجام نوار عصب و عضله صورت می‌پذیرد.

آرش با اشاره به اینکه براساس شدت بیماری درمان آن متفاوت است، خاطرنشان کرد: در موارد خفیف استفاده از مچ‌بند طبی هنگام شب، در موارد متوسط نیز تزریق مواد بی‌حس‌کننده و ضدالتهاب استفاده می‌شود؛ ولی در موارد شدید نیز عمل جراحی آزادسازی غلاف پیشنهاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار