معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا؛

درحال تهیه طرح برای بوستان ولایت هستیم؛ هیچ‌کدام از طرح‌ها در گذشته به تصویب کمیسیون ماده 5 نرسید

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف بوستان ولایت گفت برای بوستان ولایت تاکنون قریب به 9 طرح تهیه شده است ولی هیچ کدام از آنها به تصویب کمیسیون ماده 5 نرسیده است. حرف ما هم این است که این طرح‌ها ابتدا باید به تصویب کمیسیون ماده 5 برسد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
درحال تهیه طرح برای بوستان ولایت هستیم؛ هیچ‌کدام از طرح‌ها در گذشته به تصویب کمیسیون ماده 5 نرسید

عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با پانا درباره تعیین تکلیف بوستان ولایت اظهار کرد: شهرداری توافقی با ناجا انجام داد و این بوستان را تحویل گرفت. ناجا بابت بخشی از ادعای خود درباره بستانکاری، مقداری از بوستان را تحویل نداده است. برای بوستان ولایت تاکنون شاید 9 طرح تهیه شده است ولی هیچ کدام از آنها به تصویب کمیسیون ماده 5 نرسیده است. حرف ما هم این است که این طرح‌ها ابتدا باید به تصویب کمیسیون ماده 5 برسد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: برای این طرح‌ها، تجدیدنظر تعیین کردیم. طرح‌هایی که از طریق کمیسیون ماده 5 به شورای عالی شهرسازی و معماری رفته است، طبق اعلام این شورا باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد. در این‌باره بندهایی برای تجدید نظر اعلام شد که در دستور کار است تا اصلاحات انجام شود و مجددا برای تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری یا کمیسیون ماده 5 ارسال شود.

گلپایگانی در ادامه درباره طرح‌هایی که برای تعیین تکلیف بوستان ولایت مطرح شده است، گفت: در آخرین طرح، سطح اشغالی برای آنجا دیده است به عنوان مثال 300 هزار متر مربع، بنا دیده شده است در حالی که رویکرد اصلی شورای عالی شهرسازی این بوده است که عمدتا بوستان ولایت با رویکرد تبدیل به فضای سبز باشد و این مساله با رویکرد شورا مغایرت دارد. در این طرح احداث مسجد جامع و تاسیس بیمارستان هسته‌ای در نظر گرفته شده بود که برای مدیریت شهری گذشته است.

وی در پاسخ به این سوال پیشنهاد مدیریت فعلی شهرداری تهران برای بوستان ولایت چیست؟ گفت: در حال تهیه طرح هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از سال 91 شهرداری تهران یکسری تکالیف برای تهیه طرح‌های موضعی و موضوعی داشته است که از سال 91 تا 97 در یکسال به اندازه آن 7 سال، طرح تهیه شده و به کمیسیون ماده 5 ارسال شده و تصویب شده است.

گلپایگانی تصریح کرد: کارهای با اولویت در حوزه شهرسازی زیاد است و همکاران شبانه‌روز مشغول به کار هستند. در واقع حجم مسایلی که در حوزه شهرسازی از جمله بوستان ولایت وجود دارد با ظرفیتی که برای این کار لازم است، منطبق نیست و متاسفانه در خیلی از مناطق حتی در حوزه شهرسازی، نیروهای متخصص و کاردان جذب نشده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار