الگودهی معنوی و تربیتی به دانش آموزان ضروری است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: الگو دهی معنوی و تربیتی به دانش آموزان استان یک ضرورت است و باید زنگهای نماز همواره پرشور برگزار شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
الگودهی معنوی و تربیتی به دانش آموزان ضروری است

ابراهیم محمدی در جلسه شورای قرآن ، عترت و نماز اظهار داشت : آشنایی کودکان و نوجوانان با روح‌نماز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که در شکل گیری شخصیت آنان نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در نمازهای جماعت و جمعه میتواند اثار فردی و اجتماعی مهمی داشته باشد ادامه داد: در زمینه نماز و ترویج آموزه های دینی میتوان اقدامات بسیاری انجام داد و پرداختن به این موضوع نتایج مهم معنوی در بردارد.

وی با اشاره به اجلاسیه نماز نیز ادامه داد: برنامه ریزی برای اجلاسیه های نماز نیز باید در طول سال جزو اولویتهای فرهنگی این نهاد در استان باشد.

محمدی گفت: وقتی ابزار و ظرفیت پرداختن بیشتر به موضوع نماز و ترویج معنویات فراهم است باید اهتمام جدی در ارائه برنامه های پرمحتوا نیز وجود داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تداوم و اثر گذاری تربیت و آموزش های ارائه شده در آموزش و پرورش نیازمند همکاری و تداوم تربیت در خانواده است.

قدرت اله قاسمی در جلسه شورای قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان افزود:تمام ارکان آموزش و پرورش و مدارس باید در ترویج فرهنگ قرآن، نماز و عترت همکاری تنگاتنگ داشته باشند و توجه به این موضوع فقط از معاونت پرورشی مطالبه نشود.

وی بیان کرد: در این زمینه با ۴۰ نفر از ائمه جماعات همکاری داریم و ۱۲۰ مدرس آموزش خانواده نیز در این راستا اموزش تخصصی دریافت میکنند که مقرر شده تا این تعداد به ۲۴۰ نفر افزایش یابد.

قاسمی بیان کرد: امسال بیش از ۱۱ هزار نفر در اجلاسیه های استانی نماز حضور داشتند و از ۲۵۰۰ نفر در این اجلاسیه ها تجلیل شد.

وی بیان کرد: برگزاری اجلاسیه ها در استان عطر و بوی معنوی را در برداشت که موجب شد تا زنگ توجه هر چه بیشتر به این موضوع در استان طنین انداز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار