کسب 133 رتبه توسط دانش آموزان متوسطه خراسان رضوی در المپیادها و جشنواره های کشوری و جهانی در سال تحصیلی جاری

مشهد(پانا)- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کسب 133 رتبه برتر توسط دانش آموزان متوسطه استان در المپیادها و جشنواره های کشوری و جهانی در سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب 133 رتبه توسط دانش آموزان متوسطه خراسان رضوی در المپیادها و جشنواره های کشوری و جهانی در سال تحصیلی جاری

رضا صابری تولایی گفت: در این چهار دهه پس از انقلاب جایگاه علمی و آموزشی ایران نسبت به گذشته رشد چشمگیری یافته و ایران به یکی از قطب های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جهان تبدیل شده و حضور دانش آموزان ایرانی در المپیادهای علمی جهانی و کسب رتبه های برتر این مسابقات موید این نکته است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در همین راستا در جهت اعزام دانش آموزان به جشنواره ها و المپیادهای علمی گوناگون تلاش نموده است و توانسته به توفیقات فراوانی در طی چند سال گذشته دست یابد.

صابری تولایی تصریح کرد: کسب سه مدال نقره جهانی توسط دانش آموزان استان در المپیادهای علمی نجوم، شیمی و زیست شناسی، کسب چهار مدال طلای کشوری در المپیادهای علمی نجوم، زیست شناسی و ادبی و نیز کسب 11 مدال نقره و 17 مدال برنز در این المپیادها و در نهایت کسب رتبه دوم کشور در المپیادهای علمی دانش آموزی گوشه ای از موفقیت آموزش و پرورش استان در این چند سال اخیر است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: کسب سه رتبه تک رقمی کشوری توسط دانش آموزان استان در آزمون سراسری در رشته های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و زبان خارجی، افزایش رتبه های سه رقمی استان از 779 نفر به یک هزار و 124 نفر در سال تحصیلی 98 و ارتقاء یک پله ای جایگاه استان در کنکور سراسری کشور بخش دیگری از موفقیت های آموزش و پرورش خراسان رضوی است که جزء با همت و تلاش تمامی دبیران استان محقق نمی شد.

وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در جهت ارتقاء و بهبود کارآفرینی، تولید و اشتغال زایی در کنار توجه به مسائل آموزشی و پرورشی، توجه ویژه به توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش را نیز در دستور کار قرار داده و دستگاه تعلیم و تربیت استان نیز در این راستا اقدامات و توفیقات فراوانی داشته که بالاتر بودن نرخ توسعه متوازن استان نسبت به میانگین کشوری و افتتاح اولین مرکز رشد و کارآفرینی دانش آموزی آموزش و پرورش (مرکاپ) در کشور را می توان نام برد.

صابری تولایی در پایان افزود: کسب رتبه اول کشوری توسط هنرجویان استان در المپیاد شایستگی محور، کسب دو رتبه اول و یک رتبه دوم کشوری در جشنواره جوان خوارزمی، کسب رتبه اول کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و کسب رتبه اول کشوری در جشنواره مهارت های هنری، المپیاد فرش و مسابقات علمی کاربردی هنرجویان کاردانش از دیگر موفقیت هایی است که توسط آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری رقم خورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار