رمضانی خبر داد: برگزاری هفته سرود و نمایش در مدارس در طول ایام‌الله دهه فجر

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی از برگزاری هفته سرود و نمایش در مدارس استان‌های سراسر کشور در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی خبر داد: برگزاری هفته سرود و نمایش در مدارس در طول ایام‌الله دهه فجر

علی رمضانی با اشاره به برگزاری هفته‌ای به عنوان «تئاتر و سرود» که شیوه نامه اجرایی آن به مدارس استان‌ها ابلاغ شده است به پانا گفت‌: مدرسه باید محیطی با نشاط باشد و دانش‌آموزان باید بتوانند مهارت را بیاموزند‌. در اصل 15 قانون اساسی بر زبان ملی و ادبیات محلی تاکید شده است ما نیز از طریق سرود و نمایش، سرود، لباس و فرهنگ محلی را رشد در مدارس می‌دهیم.

او ادامه داد: این موضوع باعث رشد ادبیات محلی می‌شود نتیجه این کار و برگزاری هفته سرود و نمایش در مدارس، در جشنواره فرهنگی هنری دیده خواهد شد و تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره افزایش می‌یابد و قدرت بالقوه دانش‌آموزان به قدرت بالفعل تبدیل می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه معتقدیم باید از لباس‌های محلی که نوعی حجاب است حمایت کنیم تا تاریخ و فرهنگ مناطق حفظ شود گفت: این هفته از 12 بهمن به مدت یک هفته در مدارس برگزار می‌شود اما به مدیران مدارس اعلام کردیم اگر در این مدت برنامه‌های متعددی دارند این برنامه را یک هفته دیگر تمدید کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با اشاره به هفته سرود و نمایش در تمام مدارس اجرا می‌شود افزود: این موضوع در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین و تمرکز بر ساحت زیبایی شناختی و هنری است چراکه هنر نمایش و سرود به عنوان یک وسیله آموزشی و پرورشی می‌تواند به شیوه غیرمستقیم موجب تشویق و توسعه دانایی‌های فردی و جمعی شود.

او شعار این طرح را سرود و نمایش؛ امید و نشاط در مدرسه خواند و گفت: تشکیل بیش از 100 هزار گروه سرود و نمایش در مدارس سراسر کشور در این برنامه صورت می‌گیرد.

رمضانی اهداف این طرح را تقویت ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، شناسایی و جهت دهی به استعداد دانش‌آموزان، پرورش ابعاد روحی و فکری دانش‌آموزان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی روزشمار هفته سرود و نمایش مدارس را نیز اعلام کرد و گفت: این هفته از ۱۲ بهمن ماه آغاز شده است. روز شنبه ۱۲ بهمن، به عنوان روز «سرود و نمایش، سرگرمی سالم، تمرین زندگی»، یکشنبه ۱۳ بهمن، روز « سرود و نمایش، هویت اسلامی ایرانی، بومی - محلی»، دوشنبه ۱۴ بهمن روز «سرود و نمایش، امید و نشاط در مدرسه»، سه‌شنبه ۱۵ بهمن، روز «سرود و نمایش، مهارت‌های زندگی، مشارکت‌های جمعی و گروهی»، چهارشنبه ۱۶ بهمن، روز «سرود و نمایش، رویکرد نو و خلاقانه به آموزش» نامگذاری شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار