منوچهری: کاربردی کردن دروس تحصیلی در زندگی دانش آموزان اهمیت دارد

تهران(پانا) - جلسه کمیته بهداشت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه یک با حضور قاسم منوچهری، ریاست اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر تهران در دبیرستان تفکر سفید منطقه 1 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
منوچهری: کاربردی کردن دروس تحصیلی در زندگی دانش آموزان اهمیت دارد
روز یک شنبه مورخه 13/11/98 جلسه کمیته بهداشت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه برگزار شد. در این جلسه قاسم منوچهری، ریاست اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر تهران، فاطمه سید مومن، معاون پرورشی و تربیت بدنی، منطقه ، زهرا سیف مسئول سازمان دانش آموزی، سیما سرخابی کارشناس مسئول بهداشت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی،اعضای شورای مدیریتی و برخی از کارشناسان و کارشناس مسئولان آموزش و پرورش منطقه1و نیز روسا و نمایندگان دستگاه های ذی ربط شمیرانات ( فرمانداری، شهرداری، بهزیستی، کلانتری، شبکه بهداشت و ...) و مدیران فعال و اعضای کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آموزشگاه در دبیرستان تفکر سفید حضور داشتند.
در ابتدای جلسه، سیما سرخابی، ضمن خوشامدگویی گزارشی از عملکرد کمیته بهداشت و پیشگیری از آسیب های منطقه یک بیان کرد و دستور جلسه را نوجوان سالم ادامه داد. او در مورد جشنواره نوجوان سالم که برنامه ترویجی جهت گروه های هدف دانش آموزان، اولیا و مربیان است، توضیحاتی ارائه داد.
همچنین کتابی با عنوان فضیلت های اخلاقی و منشی به عنوان محتوای آموزشی امسال به تمام مدارس ارسال شده است.
منوچهری درجلسه کمیته بهداشت و روان منطقه 1ضمن گرامی داشت دهه فجر، ابتدا بر اساس سند تحول در حوزه سلامت اجتماعی گفت: اولویت اول باید دغدغه دانش آموزان باشد و کاربردی کردن دروس تحصیلی در زندگی دانش آموزان را لازمه برنامه های آموزش و پرورش دانست و در این زمینه موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارای اهمیت ویژه ای است.
در ادامه جلسه معاون پرورشی منطقه۱ ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر؛ تلاش همگانی جهت معرفی دستاوردهای چهل ساله ایران سربلند به دانش آموزان را توصیه کرد و در رابطه با جشنواره نوجوان سالم با استناد به فرمایش رهبری که هنر را نافذترین شیوه بیان نامیدند، بیان کرد: باید هنر را در قالب بازی ببریم و تمام اطلاعات بر اساس روش "بازی واره" به دانش آموزان و افراد جامعه آموزش داده شده و به فرهنگ تبدیل شود.
در حال حاضر قوی ترین روش آموزشی در دنیا استفاده از روش بازی واره است که می توان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از آن استفاده کرد و با ذکر مثال هایی ادامه دادند که راه های طراوت بخشیدن به زندگی را ابتدا باید به والدین آموزش دهیم و به این ترتیب شادی و طراوت به کل جامعه انتقال پیدا خواهد کرد.
در ادامه جلسه، زهرا سیف، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه۱ در مورد طرح نوجوان سالم گفت: همه ما در تمام سطوح آموزش وپرورش مسئول هستیم تااین طرح به نحو احسن اجرا شود. گروه هدف از این طرح ابتدا خانواده ها هستند و براساس سند تحول بنیادین می توان از ظرفیت مکان های آموزشی بعد از تایم، جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان وآموزش خانواده ها استفاده کرد و اگر از این فرصت استفاده شود، با ایجاد محیط شاد و فعالیت های جایگزین مناسب می توان به اهداف سند تحول، پرورش بچه های شاد و با روحیه دست پیدا کرد تا جامعه سالم تری داشته باشیم. کانون رضوان پایلوت اصلی یاریگران زندگی منطقه یک است و با تمام امکانات در خدمت این امر است.
در این جلسه نمایندگان تشکل های دانش آموزی(سفیران سلامت - همیار مشاور- شورای دانش آموزی - بسیج دانش آموزی) نیز حضور داشتند و خواستار حمایت همه جانبه از دانش آموزان مبتکر و خلاق و ایجاد امکانات و معرفی فعالیت های جایگزین مناسب برای آنان شدند. همچنین از ارگان های ذی ربط خواستند برای دست یابی عملی به شعار "نوجوان سالم، جامعه سالمتر"، همگام با آموزش و پرورش قدم بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار