فرماندار آذرشهر خبر داد:

افتتاح 24 طرح و دو واحد تولیدی بزرگ با اعتبار 46 میلیارد تومان در آذرشهر همزمان با دهه فجر

تبریز (پانا) - فرماندار آذرشهر گفت: در دهه فجر سال جاری 24 طرح با 35 میلیارد تومان در حوزه دستگاه های اجرایی و 2 کارخانه بزرگ با 11 میلیارد تومان در حوزه بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۰۲۰۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 24 طرح و دو واحد تولیدی بزرگ با اعتبار 46 میلیارد تومان در آذرشهر همزمان با دهه فجر

یدالله االهیاری در خصوص نقش آذرشهر در کاروان انقلاب و دستیابی به دستاوردهای مهم در این مسیر با بیان اینکه شهرستان آذرشهر یکی از شهرستای صنعتی، کشاورزی و دانشگاهی است، اظهار داشت: شهرستان آذرشهر با بیش از 600 واحد فعال در شهرک صنعتی شهید سلیمی بزرگترین شهرک صنعتی شمالغرب کشور بوده و با وجود جمعیت شاغل در این شهرک، رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه آذرشهر دومین شهر معدنی استان به شمار می شود و به لحاظ خشکبار نیز دارای تولیدات برند کشور است، افزود: شهرستان آذرشهر پیش از انقلاب یکی از یخش های تبریز بود که پس از انقلاب به دلیل قرار گرفتن در مسیر انقلاب و توسعه به یک شهرهای صنعتی، دانشگاه و کشاورزی تبدیل شد، به طوری که به منظور تامین آسایش و رفاه مردم با توجه به وسع مالی دولت تدبیر و امید و دولت های دیگر اقدامات فراوانی انجام شده است.

فرماندار آذرشهر اضافه کرد: سالانه مبالغی از سوی دولت به شهرستان ها به عنوان بودجه تخصصیص می یابد که در سال جاری 22 میلیارد تومان بودجه تعریف شده شهرستان بوده و در کنار این موضوع اعتباراتی که در حوزه ملی با همکاری نمایندگان حوزه انتخابیه به دست آوردیم بیش از این مبلغ است.

وی ادامه داد: برای نمونه طرح هایی که در سال 98 تا هفته دولت ارائه شده 45 طرح با 41 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و در حوزه بخش خصوصی تا هفته دولت 10 طرح با سرمایه گذاری 56 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

الهیاری بیان کرد: در دهه فجر سال جاری 24 طرح با 35 میلیارد تومان در حوزه دستگاه های اجرایی و 2 کارخانه بزرگ با 11 میلیارد تومان در حوزه بخش خصوصی آماده بهره برداری بوده و علاوه بر این نیز 15 کارخانه تا پایان سال در حوزه شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در بخش خدمات عمومی نیز در 15 روستا با همکاری بنیاد مسکن 82 هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام شده و 114 هزار مترمربع با حدود 4 میلیارد تومان در حوزهآسفالت شهرداری ها و 3 میلیارد تومان در روستاها آسفالت ریزی انجام شده است.

فرماندار آذرشهر اضافه کرد: روکش اتوبان آذرشهر- عجب شیر در حوزه شهرستان در سال 96 از آذرشهر تا اسکو آسفالت شده که در سال جاری نیز 23 میلیارد تومان از بودجه ملی علاوه بر بودجه استانی جذب شد که تا به امروز 8 میلیارد آسفالت ریزی انجام شده اما به دلیل شروع برف وباران این امر نیمه تمام مانده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه تصفیه خانه آذرشهر، گفت: این پروژه یکی از طرح های مهم و مطالبات مردمی بوده که برای اتمام این طرح 20 میلیارد تومان از اعتبارات ملی اخذ شده و امیدواریم تا پایان سال 99 به اتمام برسد.

الهیاری ادامه داد: بیمارستان شهر آذرشهر نیز تا به امروز 90 درصد رشد فیزیکی داشته که 8 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای این پروژه اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان آذرشهر 22 نقطه گردشگری وجود دارد که به منظور توسعه این مناطق نزدیک به 15 میلیارد تومان در سال 97 و 98 هزینه اختصاص داده شده، همچنین در طرح های فراگیر و ملی نیز بیش از 400 میلیارد تومان به کارخانجات تسهیلات ارائه شده است.

فرماندار آذرشهر خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال رتبه برتر استان مربوط به شهرستان آذرشهر بوده، به طوری که تنها در بخش تامین اجتماعی در سال جاری بیش از 4هزار و 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار