رتبه نخست آذربایجان غربی در جذب دوره های مختلف سوادآموزی

ارومیه (پانا) - استان آذربایجان غربی در جذب دوره های مختلف سوادآموزی رتبه نخست کشور را داراست.

کد مطلب: ۱۰۲۰۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رتبه نخست آذربایجان غربی در جذب دوره های مختلف سوادآموزی

به گزارش استودیو الفبا، همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، «علی اکبر صمیمی»، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف بر کسی پوشیده نیست. به طور مثال ایران اسلامی در تولید علم رتبه 4، اختراعات رتبه 2 و نانوتکنولوژی رتبه 3 جهان را داراست.

او با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سواد آموزی گفت: پیش از انقلاب تنها 37 درصد مردم استان با سواد بودند که دستور امام خمینی (ره) و تشکل نضت سوادآموزی، هم اکنون بیش از 92 درصد جامعه هدف استان با سواد هستند.

صمیمی با بیان اینکه امسال سهمیه استان برای جذب در دوره های مختلف سوادآموزی 35 هزار و 358 نفر بود، ادامه داد: بیش از 103 درصد این عدد محقق شده است. هم اکنون استان آذربایجان غربی در جذب دوره های مختلف سوادآموزی رتبه نخست کشور را داراست.

این مقام مسئول از افزایش تعداد مراکز یادگیری محلی از 49 مرکز به 53 مرکز خبر داد و گفت: تلفیق سواد با مهارت و ایجاد انگیزه در افراد برای حضور در کلاسهای سواد آموزی افزایش تاب آوری و ارتقای شاخص های اجتماعی و فرهنگی مناطق آسیب پذیر و آموزش مهارتهای اساسی زندگی برای 6461 نفر از دیگر دستاوردهای این حوزه بوده است.

او همچنین بیان کرد: طرح شتاب بخشی سوادآموزی مناطق مرزی برای 1600 نفر و طرح توانمندسازی زنان و دختران روستایی برای 600 نفر اجرا شد.

صمیمی، کسب رتبه خوب و قابل تقدیر در شاخص های کلی ارزیابی، کسب رتبه دوم در ایجاد و راه اندازی مراکز یادگیری محلی، کسب رتبه اول در قدر مطلق افراد شرکت کننده در طرح نماز کلید بهشت و دریافت جایزه بین المللی کنفسیوس برای اجرای طرح icdl را از موفقیت های حوزه سوادآموزی در طول یک سال گذشته عنوان کرد.

او گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه "کتاب خوانی "رنج و گنج"، در بین سوادآموزان استان برگزار می شود که سهمیه اختصاصی استان در این مسابقه 8 هزار و 875 نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار