۱۰۵ طرح عمرانی و خدماتی در شاهین‌دژ افتتاح می‌شود

ارومیه (پانا) - طی دهه مبارک فجر امسال ۱۰۵ پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی و اشتغال زایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۵ طرح عمرانی و خدماتی در شاهین‌دژ افتتاح می‌شود

ایوب آذین‌پور، فرماندار شاهین دژ ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان هزینه شده‌است.

او با بیان اینکه از این تعداد ۴۸ طرح ویژه بخش کشاورزی شاهین‌دژ است، ادامه داد: سه طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی، مرمت و بازسازی قنات و آبیاری تحت‌فشار خرده مالکی در بیش از ۳۰ روستا از توابع این شهرستان با ۳۰ میلیارد ریال هزینه آماده بهره‌برداری است و همچنین کلنگ‌زنی سیستم‌های آبیاری تحت فشار بخش کشاورزی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در ۱۱ روستای دیگر همزمان در این مدت کلنگ‌زنی خواهد شد.

آذین‌پور اضافه کرد: در مجموع با افتتاح این طرح‌ها در بخش کشاورزی برای ۳۳۸ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای یک‌هزار و ۱۴ نفر هم فرصت اشتغال غیرمستقیم به وجود خواهد آمد و با بهره‌برداری از آنها بیش از ۲ میلیون مترمکعب آب در سال صرفه‌جویی خواهد شد.

فرماندار شاهین‌دژ با اشاره به اینکه طرح‌های افتتاحی اغلب در مناطق روستایی و کم‌برخوردار این شهرستان است، اضافه کرد: در بخش گازرسانی نیز ۲ پروژه با ۲۰ میلیارد ریال هزینه در روستاهای «قطور» و «آچن» به بهره‌برداری خواهد رسید که ۲۸۶ خانوار با بیش از یک‌هزار نفر جمعیت را از نعمت گاز بهره‌مند خواهد کرد.

او همچنین عنوان کرد: افتتاح ۲۵ واحد مسکن روستایی با ۲۱ میلیارد ریال هزینه، کارگاه تولیدی فرش دستبافت در روستای قوزلو افشار، افتتاح طرح‌های آبخیزداری و سیستم‌های گرمایشی مدارس از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در این مدت است که با حضور مسوولان و مشارکت مردم افتتاح می‌شود.

آذرین پور اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، مسابقات ورزشی و هنری از دیگر برنامه‌های این ایام در شاهین‌دژ است.

فرماندار شاهین دژ یادآور شد: امسال همچنین ۵۶ طرح عمرانی با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال طی هفته دولت در این شهرستان در راستای رفاه و توسعه این شهرستان به بهره‌برداری رسیده بود.

برنامه‌های چهملین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از امروز در این شهرستان آغاز شد.

شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و نیمی از جمعیت آن در ۱۵۲ روستا ساکن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار