سمساری: توسعه خدمات الکترونیک، در جهت حرکت از سیستمهای سنتی به فرآیندهای نوین

تبریز( پانا) -مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: توسعه خدمات الکترونیک، در جهت حرکت از سیستمهای سنتی به فرآیندهای نوین، به منظور ارائه خدمات سریع و آسان از مهمترین رویکردهای این سازمان است.

کد مطلب: ۱۰۱۹۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سمساری: توسعه خدمات الکترونیک، در جهت حرکت از سیستمهای سنتی به فرآیندهای نوین

مدیرکل تامین اجتماعی استان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: در سال رونق تولید، تعداد بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاهها علی رغم کمبودهای مالی به نسبت سال گذشته افزایش و تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری، کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه بالغ بر 697 هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، تعداد کارگاههای فعال و نیمه فعال را 50 هزار کارگاه دانسته و افزود بالغ بر 184 هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی هستند که در دهه ماهه اول سال جاری بالغ بر 2880 میلیارد تومان از بابت تعهدات بلند مدت در قالب حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران به این قشر پرداخت شده است.

جعفر سمساری افزود: میزان پرداختی از بابت تعهدات کوتاه مدت را 34 میلیارد تومان و مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده را 170 میلیارد تومان است، ایفای این تعهدات، نیازمند تأمین منابع پایدار است که مستلزم رونق اشتغال و تولید می باشد.

وی توسعه خدمات الکترونیک، در جهت حرکت از سیستمهای سنتی به فرآیندهای نوین، به منظور ارائه خدمات سریع و آسان را از مهمترین رویکردهای سازمان در طی سالهای اخیر عنوان داشته و افزود، اجرای طرح پرونده الکترونیک از زیرساختهای توسعه خدمات غیرحضوری است که بالغ بر 54 درصد آن در استان اجرایی شده و با دقیق و سرعت تداوم دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان، بخشودگی جرائم، ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی و تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی را از دیگر برنامه های اجرا شده سازمان در سال اخیر دانسته و تصریح کرد، تکریم مخاطبین و جلب رضایت ذینفعان از مهمترین اولویتهای سازمان در فرآیند ارائه خدمات است و در این راستا ضمن استقرار میز خدمت در واحدهای اجرایی، فرآیندهای الکترونیک و غیرحضوری در بستر وب و تلفن همراه در دسترس مخاطبین قرار گرفته که آمار موجود نشان از استقبال شرکای اجتماعی از سامانه های غیرحضوری سازمان دارد.

وی مطالبات معوق قطعی شده شعب تابعه اداره کل تأمین اجتماعی استان از کارفرمایان را بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان دانسته و تصریح کرد، علیرغم وجود این حجم مطالبات، ارائه خدمات در قبال بیمه شدگان بدون هیچ خللی تداوم داشته است.

جمال الدین نیکنامی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز در این نشست با بیان اینکه سه مرکز درمانی ملکان، عجبشیر و هشترود با توجه به احداث ساختمان اداری و تجهیزات پزشکی، آماده بهره برداری می باشد، اذعان داشت با تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، این سه مرکز درمانی تا پایان سال جاری خدمات رسانی خود به مخاطبین را آغاز خواهند نمود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان، مبلغ پرداختی از بابت هزینه های درمان مستقیم و غیرمستقیم در ده ماهه اول سال جاری در استان را بیش از هزار میلیارد تومان اعلام نموده و افزود بدهی سازمان به مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان تا پایان سال 97 تسویه شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر است، مطالبات مربوط به سال جاری این مراکز تا پایان سال جاری پرداخت گردد.

جمال الدین نیکنامی، با تأکید بر اینکه اعتبار مورد نیاز برای احداث بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی در جنوب شرقی تبریز در سال 98 پیش بینی شده است، از عدم همکاری دستگاه های ذیربط در استان در راستای واگذاری زمین مورد توافق، انتقاد و تصریح کرد اجرایی شدن عملیات احداث این بیمارستان بر اساس مصوبه هیأت وزیران، منوط به واگذاری زمین به سازمان تأمین اجتماعی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار