سفره‌هایی که برای انتخابات پهن می‌شود

خرم‌آباد (پانا)- هر چه به زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم، شور و شوق انتخاباتی در استان لرستان بیشتر شده و در این میان برخی نامزدها نیز با ابزار سفره گسترانی از این فضا برای معرفی خود استفاده می کنند.

کد مطلب: ۱۰۱۹۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
سفره‌هایی که برای انتخابات پهن می‌شود

به گزارش پانا، گرچه تبلیغات رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۳ بهمن ماه آغاز می شود اما تبلیغات برخی از داوطلبان لرستانی زودتر از این زمان آغاز شده و هر چه به روزهای انتخابات نزدیک می شویم بازار تبلیغات به سبک و شیوه های مختلف پر رونق تر می شود.

در این میان یکی از روش هایی که این روز ها برای تبلیغات و اعلام برنامه های نامزدهای انتخاباتی رونق خاصی دارد ، گسترده شدن سفره های شام و نهار در منازل و تبلیغ برای داوطلب مورد نظر است ضمن اینکه تالارهای سطح استان نیز میزبان بسیاری از کاندیداها و طرفدارانشان هستند.

این روزها بسیاری از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون توجه به زمان تبلیغات رسمی انتخابات رقابت تنگاتنگی را برای جلب توجه مردم و پذیرایی های متنوع و پر هزینه می کنند.

هر چه به روز برگزاری انتخابات نزدیک می شویم، تلاش داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای گستراندن سفره های شام و نهار تبلیغاتی و ربودن گوی سبقت در گسترده کردن سفره های مجلل پر رونق تر می شود.
سفره هایی که برای قشر خاصی پهن نمی شود و مردم عادی و محله نیز به این سفره ها دعوت می شوند تا با داوطلبان بیشتر آشنا شوند، البته در کنار این سفره های پر هزینه، وعده و وعیدهایی هم داده می شود.

ضیافت های پر هزینه و دعوت کردن بزرگان طوایف مهم حوزه های انتخابیه به منظور جلب توجه افراد در این مهمانی ها از دیگر دلایل برگزاری این ضیافت ها برای جلب آرای مردم است تا به نوعی به دیگران یادآوری شود که فلان طایفه ها و فلان بزرگ زاده ها از طرفداران هستند و بهتر است که بقیه نیز به این خیل بپیوندند.

تبلیغات انتخاباتی در قالب برگزاری ضیافت های شام و دید و بازدید های طایفه ای در لرستان از گذشته رونق داشته بطوری که برخی از داوطلبان انتخابات با برگزاری این جلسات سعی در جلب توجه طایفه های بزرگ حوزه های انتخابیه دارند.

متاسفانه این گونه روش های تبلغیاتی آن هم در زمان قبل از موعد آغاز تبلیغات رسمی در لرستان از آسیب های تبلیغات سالم انتخابا ت است که در دوره های مختلف با اشکال و طروق مختلف رونمایی می شود در حالیکه این استان نیازمند برگزاری تبلیغات سالم انتخاباتی است تا بتواند داوطلبان توانمند و آشنای به اصول نمایندگی را روانه خانه ملت کند.

از طرفی در حالی ضرب آهنگ تبلیغات زودهنگام در قالب پذیرایی های پر هزینه و وعده و وعیدهای رنگارنگ در روزهای قبل از تبلیغات رسمی در لرستان بسیار پررنگ شده است که تبلیغات زودهنگام خلاف مقرارت و جرم محسوب می شودو داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها باید با تمکین به قانون از هرگونه تبلیغات زودهنگام بپرهیزند.

هرچند افراد به دنبال گرم کردن تنور انتخابات هستند اما کار تبلیغات باید در زمان مشخص انجام شود این درحالی است که امروز بسیاری از داوطلبان با حضور در مراسم های عزا و شادی، برگزاری ضیافت های هزاران نفری و تمام ابزارهای مجازی و غیرمجازی سعی در جلب آرا مردم دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در این باره گفت: در برگزاری انتخابات هیچگونه نگرانی وجود ندارد و بدون تعارف با افراد خاطی برخورد می شود.

محمود ثمینی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت های استان برای برگزاری سالم انتخابات استفاده می‌شود، بیان کرد: نامزدان انتخاباتی باید مقررات را رعایت کرده و نظم عمومی را بر هم نزنند و از اقدامات آشکار و تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.

وی ادامه داد: تبلیغات زودهنگام تخلف به شمار می‌رود و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی موظف است به این تخلف‌ها با دقت رسیدگی کند.

رییس کل دادگستری لرستان نیز گفت: جرایم و تخلفات انتخاباتی در کمترین زمان رسیدگی و برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

محمد رزم تصریح کرد: شعب بازرسی، دادیاری، دادستانی، دادگاه کیفری ۲ و شعبه تجدیدنظر به صورت ویژه در قالب ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اختصاص یافته است و قطعاً برخورد بسیار جدی با متخلفان انتخاباتی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کمیته رصد انتخاباتی در دادگستری‌ لرستان تشکیل شده است، افزود: این کمیته با مسوولیت مدیرکل بازرسی لرستان، دادستان مرکز استان و تعدادی از معاونین فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته رزم، کمیته رصد، روزانه اخبار و اطلاعات انتخاباتی را از مجاری قانونی دریافت می‌کند و عملکرد نامزدهای انتخابات را زیر نظر خواهند داشت.

در مرحله نخست اعلام نتایج بررسی های هیات نظارت از مجموع ۳۷۴ نفر، ۱۶۴ داوطلب در لرستان تایید صلاحیت شده اند و افرادی که رد صلاحیت شده اند تا ۲۶ دی ماه برای اعتراض و ارائه مستندات زمان دارند.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار