در اولین روز از دهه مبارک فجر:

صدای زنگ انقلاب در مدارس هرمزگان طنین انداز شد

هرمزگان(پانا)-صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ انقلاب در مدارس استان هرمزگان نواخته شد و بصورت نمادین با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین و دانش آموزان در دبستان دخترانه شاهد ناحیه 2 بندرعباس طنین انداز شد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
صدای زنگ انقلاب در مدارس هرمزگان طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان از بندرعباس، این آیین به مناسبت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ساعت 9 و 33 دقیقه با حضور مسئولین استان و شهرستان در دبستان دخترانه شاهد ناحیه 2 بندرعباس برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر برگزاری این آیین را سنتی حسنه دانست و اظهار داشت: مراسم نواختن زنگ انقلاب در اولین روز دهه فجر یاد و خاطره اوایل انقلاب و ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور را یادآوری می کند و شروعی برای جشن های دهه فجر و گرامیداشت این ایام الله است .

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و شهید بزرگوار و عزیزی که اخیرا بدست استکبار جهانی به شهادت رسید، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: نمی توان از دهه فجر و انقلاب سخن گفت ولی یاد شهدا و رشادتهای آن عزیزان را نادیده گرفت و این مجموعه بزرگ از فرهنگ و مفاهیم ارزشمند را بدون توجه از کنارش گذشت چون هر آنچه اکنون از اقتدار، امنیت و آرامش به عنوان میراثی گرانبها در اختیار ماست مرهون خون شهدای عزیز و ایثارگری های آنها در سطح کشور است .

ناجی در ادامه افزود: ما در انقلاب و در دهه فجر آنچه مردم عزیزمان در ۴۱ سال پیش به خاطر آن انقلاب کردند را یادآوری و بازگو می‌کنیم و اگر مفاهیم و مضامین اساسی انقلاب را بررسی کنیم به همان شعار زیبای انقلاب (استقلال، آزادی ،جمهوری اسلامی ) خواهیم رسید که در واقع پایه های انقلاب هم برهمان اساس نهاده شد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان استقلال را به معنای آزادی و آزادگی از تمامی قید و بندهایی که یک ملت و یک کشور را سر سپرده و وابسته دیگر کشورها می‌کند، دانست و بیان داشت: استقلال به معنی قرار گرفتن در شرایطی است که آن کشور و آن ملت بتوانند بدون اینکه کسی تعهدی را به آن ملت تحمیل کند برای منافع و عزت خودش تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به این مطلب که باید با هوشیاری، دقت وآگاهی مسیر را تشخیص داده و در این مسیر حرکت نماییم گفت: خداوند متعال را شاکریم که ما را در موقعیتی قرار داده که کشورمان توانسته است در منطقه بعنوان قدرت بزرگ منطقه نقش خودش را ایفا نموده و هر تصمیمی در منطقه خاورمیانه و مناطق پیرامون ما اتفاق بیفتد حتما بایستی تاثیر کشور ما را هم داشته باشد و کشور ما توانسته است با قدرت ، عزت و اقتدار مسیر خود را پیدا کرده و در آن مسیر حرکت کند.

ناجی حضور فعال و نقش مردم در تمام عرصه های تصمیم گیری یک کشور را نیز بیانگر شعار جمهوریت دانست و افزود: انتخابات حاکی از حضور ملت ایران در تمام سطوح کشور است برای حفاظت از این دست آورد که هزاران شهید برای آن دادیم مردم باید نقش خود را به خوبی اجرا نموده و با حضور در انتخابات و صحنه های مختلف ملی این جمهوریت را به منصه ظهور برسانند .

این مسئول در پایان اظهار امیدواری نمود: امسال هم در جای جای استان هرمزگان شاهد اجرای برنامه های بسیار خوب و بهره برداری از پروژه های موثر در سطح استان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان هم در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز و 4 هزار شهید فرهنگی گفت: این شهدا بودند که با گذشت و ایثارگری توانستند عزت، امنیت و آرامش را برای این ملت به ارمغان آورند و معلمان و دانش آموزان نیز با رشادتهای خود نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند .

دادی زاده تصریح کرد: مطابق سند تحول نظام آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه بر حضور فعال دانش‌آموزان در میادین مختلف سیاسی اقتصادی اجتماعی و غیره تأکید دارد تا نسل آینده با آگاهی و دانش مسیر پیشرفت و توسعه را فراهم سازد.

وی افزود: به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی صد‌ها برنامه متنوع فرهنگی در سطح مدارس استان اجرا خواهد شد که این برنامه‌ها عمدتا دانش‌آموز محور بوده و با استفاده از ظرفیت‌های فکری دانش‌آموزان مقاطع مختلف اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار