استان یزد درمسیر انتخاب به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیاد کشور

یزد(پانا)- استاندار یزد گفت: استان یزد در مسیر انتخاب به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور حرکت می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۱۹۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
استان یزد درمسیر انتخاب به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیاد کشور

"محمد علی طالبی" صبح امروز درنشست خبری با خبرنگاران درپاسخ به سوال خبرنگار پانا درمورد اولویت های استان در حوزه اقتصاد دانش بنیان گفت : در یک سال گذشته توجه بسیاری به حوزه فناوری و نوآوری شد و این مهم در طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور و سایر برنامه‌ها و پروژه‌های استانی نمود بیشتری یافت.

او افزود: در حال حاضر استان یزد به سمتی می‌رود که پایلوت اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور شود.

طالبی با اشاره به اولویت بندی طرح‌های حوزه فناوری و نوآوری، ادامه داد: همزمان با سفر رئیس جمهور ایجاد کارخانه نوآوری در استان یزد آغاز شد که این کارخانه نیمه نخست سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

استاندار همچنین راه اندازی چندین مرکز نوآوری در حوزه‌های مختلف از جمله نساجی، صنعت فولاد و دیگر حوزه‌های در اولویت استان را از دیگر اقدامات در دستور کار استان بر شمرد.

استاندار یزد به ضرورت توجه بیش از پیش به حوزه محیط زیست اشاره و تصریح کرد: در جلسات کارگروه‌های ذیربط و شورای تامین استان یزد برای صنایع پرآبخواه و آلاینده یکسری محدودیت‌ها اعمال شده است.

او ادامه داد: براساس برنامه آمایش استان یزد و اسناد بالادستی به طور کامل پهنه بندی استقرار صنایع مختلف را در استان مشخص می‌کنیم.

طالبی در پایان با بیان اینکه برنامه نهایی آمایش استان یزد در ماه جاری در شورای عالی آمایش کشور بررسی می‌شود، گفت: با تصویب این برنامه، کار اجرای برنامه آمایش در استان شروع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار