استاندار یزد:

در دهه فجر امسال، ۵۵۵ پروژه با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود

یزد(پانا)-محمدعلی طالبی، صبح امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجرگفت: در دهه فجر امسال ۵۵۵ پروژه با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های زیربنایی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و … افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۱۹۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
در دهه فجر امسال، ۵۵۵ پروژه با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود

طالبی با بیان اینکه این طرح‌ها برای ۱۶ هزار و ۲۸۰ نفر اشتغالزایی می‌کند، افزود: عملیات اجرایی ۴۳ پروژه نیز در این ایام با اعتبار ۷۶۰ میلیارد اعتبار ریالی و ۱۹۰ میلیون یورو اعتبار ارزی آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویدادهای مهم امسال در استان یزد عنوان کرد: سفر رئیس جمهور به یزد یکی از مهمترین رویدادهای استان یزد در سال ۹۸ بود که در این سفر ۴۱ پروژه با اعتبار ۹۴۴ میلیارد تومان برای یزد در نظر گرفته شد که از این محل ۲۸۵ میلیارد آن در سال ۹۸ و ۶۸۶ میلیارد آن در سال ۹۹ تخصیص خواهد یافت.

استاندار یزد بیان کرد: دو پروژه با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل صندوق توسعه ملی و یک پروژه نیز توسط ایمیدرو برای استان در نظر گرفته شد که مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان یزد را به هزار و ۷۷۹ میلیارد تومان می‌رساند.

وی یادآور شد: سفر رئیس قوه قضائیه به استان یزد نیز یکی دیگر از رویدادهای مهم استان در سال جاری بود که در این سفر برای دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضائیه اتفاقات خوبی رقم خورد و ۸۰ میلیارد تومان برای دستگاه‌های مختلف زیر مجموعه این قوه مصوب شد که ۲۲ میلیارد تومان از محل منابع استانی و بقیه از محل اعتبارات قوه قضائیه هزینه می‌شود.

طالبی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در استان یزد طی یک سال گذشته در زمینه آب، عنوان کرد: دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم که مهمترین آن، نهایی شدن مطالعات انتقال آب از خلیج فارس به یزد بوده که با پایان مطالعات، فراخوان برای جذب سرمایه گذار منتشر شده است.

وی یادآور شد: محل استقرار آب شیرین کن‌های این پروژه در استان هرمزگان انتخاب شده و تملک آن در حال انجام است.

استاندار یزد ادامه داد: برای اولین بار سهم استان یزد از خط انتقال آب از ۷۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت که امیدواریم برای تأمین آب شرب وضعیت بهتری داشته باشیم و عملیات اجرایی پروژه خط دوم نیز از محل خرسان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آب، یک خط خلیج فارس را نیز توسط بخش خصوصی با مشارکت چادرملو، گل گهر سیرجان و مس سرچشمه در دست مطالعه داریم که امیدواریم سال آینده ۲۰ میلیون مترمکعب از این طریق وارد یزد شود و بخشی از آب مورد نیاز صنعت را تأمین کنیم.

طالبی اظهار داشت: در حوزه محیط زیست اقدامات خوبی در طول یک سال گذشته انجام شده به نحوی که اعمال محدودیت‌هایی برای صنایع پرآبخواه و آلاینده داشتیم که این موارد در شورای تأمین استان مصوب شد و اعمال سیاست‌هایی در این رابطه هفته گذشته مصوب شد که از طریق کارگروه زیربنایی استان در مورد آن اقدام می‌شود.

استاندار یزد افزود: سند آمایش نیز در ماه جاری در شورای عالی آمایش کشور بررسی می‌شود و با تصویب آن، کار اجرای طرح آمایش در استان از سال آینده آغاز خواهد شد.

طالبی با بیان اینکه سال آینده، سال رونق پروژه‌های بزرگ یزد است، عنوان کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به راه اندازی راه آهن یزد اقلید، گندله سازی بافق و … اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی یزد نیز بعد از ۱۵ سال در ۱۵ اسفندماه امسال با حضور مقامات کشوری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار