امام جمعه شهرقدس :آینده‌ میهن اسلامی در دست دانش‌آموزان قرار دارد و شما مسئولین فردای کشور هستید

شهرقدس (پانا) -آیین نواختن زنگ انقلاب با حضور امام جمعه شهر قدس و سایر مسئولین در آموزشگاه سیزده آبان منطقه برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۱۹۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرقدس :آینده‌ میهن اسلامی در دست دانش‌آموزان قرار دارد و شما مسئولین فردای کشور هستید

حجت‌الاسلام جوکار امام جمعه شهرقدس ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر در سخنانی بیان کرد : امروز روز بسیار مهم،مقدس و عزیزی برای ملت شریف ایران و همچنین دولت های رنج دیده و ستم کشیده و آزادی‌خواه جهان است و امام خمینی (ره) ، پس از ۱۵ سال تبعید و اذیت و آزار و دوری از وطن و ملت در چنین روزی در چهل و یک سال قبل ، پیروزمندانه به کشورخویش بازگشت.

او در ادامه افزود : در روز های قبل از ورود امام راحل به کشور ، شاه از ایران فراری شد و به این باور رسید که جایی در بین مردم ایران ندارد و پس از فراری شدن شاه، مردم چشم به راه باز گشت امام خمینی (ره) بودند و بالاخره در روز ۱۲ بهمن پنجاه و هفت، امام خوبی‌ها پس از ۱۵ سال دوری به وطن بازگشت و این صبر و استقامت امام نشان دهنده‌ این است که ما هرگز نباید ناامید شویم . امام راحل با وجود پانزده سال دوری از میهن خویش بازگشت و کشور و ملت را از جور حکومت ظالم و استبدادی پهلوی نجات داد.

وی تاکید کرد : اگر مشکلاتی پیدا شود ، ما باید با تحمل مشکلات و برنامه‌ریزی صحیح برای حل مشکلات تلاش کنیم.

حجت الاسلام جوکار اذعان کرد:امام خمینی (ره) برای افزایش قدرت کشور و ملت، این ملتی که در دوران شاهنشاهی پهلوی تضعیف شده بودند و مورد ظلم و ستم قرار گرفته بودند ، بازگشت . ملتی که از حقوق اصلی خویش در دوران پهلوی محروم شده بود و به همین دلایل امام خوبی‌ها ، انقلاب خویش را با کمک مردم آغاز کرد و موفق به سرنگونی حکومت شاهنشاهی پهلوی و تشکیل حکومت اسلامی وبه حق جمهوری اسلامی ایران شد .

امام جمعه شهر قدس اظهار کرد : نام این حکومت را مردم انتخاب کردند و با آمدن به پای صندووق های رای در فروردین ماه سال ۱۳۵۸ این حکومت را به رسمیت شناختند و آن را به نام حکومت جمهوری اسلامی ایران نام گذاری کردند و این به این معناست که مردم شریف ایران کشور را اداره می‌کنند و مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت کشور خویش را تعیین و تایید می‌کنند و خودشان مسئول اداره‌ی کشور هستند

او اشاره کرد : مردم جمهوری‌اسلامی‌ ایران باید قدرت و اراده‌ خویش را در راستای دفاع از ارزش‌ها و باورهای خویش و همچنین محافظت از تمامیت عرضی کشورمان و جلوگیری از دخالت کشورهای بیگانه در امور داخلی کشورمان افزایش دهند و هدف امام خمینی ( ره) از پایه‌گذاری انقلاب اسلامی این بود که دیگر دشمنان در امور داخلی کشور دخالت نداشته باشند و آنها را از ایران بیرون راند تا دشمن برای ملت ما تصمیم گیرنده نباشید و خودمان برای اداره‌ی کشور مان تصمیم‌گیری کنیم .

او در ادامه بیان داشت :دانش‌آموزان باید باافزایش سطح آگاهی و بینشخود ، قدرت خود را افزایش دهند زیرا آینده‌ میهن اسلامی در دست دانش‌آموزان قرار دارد و شما مسئولین فردای کشور هستید و تمامی مسئولین فعلی کشور، روزی همانند شما دانش‌آموزان کوشا ، دانش‌آموز بوده‌اند و هم‌اکنون در عرصه‌های مختلف مسئولیت‌های زیادی برعهده دارند .


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا جوکار افزود : فلسفه‌ی انقلاب‌ اسلامی ، قوی‌تر شدن ، متحد و یکپارچه شدن مردم عزیز ایران در مقابل دنیا است ، ما در تمامی زمینه‌ها باید قوی شویم و بیانیه گام دوم انقلاب سند قوی شدن ماست اگر می خواهیم در عرصه های مختلف قوی شویم باید بیانیه گام دوم انقلاب را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم و همچنین آن را در مرحله عملیاتی شدن قرار دهیم.

خبر نگار:آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار