رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

شورای شهر بر اجرای مصوبه «سامانه شفافیت»مصر است؛ با پنهان‌کاری مقابله می‌کنیم

تهران (پانا) - رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان شورای شهر تهران از عمل به مصوبه سامانه شفافیت بازنگشته است، تاکید کرد این طبیعی است که اگر قرار بر اصلاح رفتار چند ده ساله شود برخی مواقع مشکلاتی پیش می‌آید اما تمام سعی و پافشاری ما بر اجرای مصوبه شفافیت است .

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
شورای شهر بر اجرای  مصوبه «سامانه شفافیت»مصر است؛ با پنهان‌کاری مقابله می‌کنیم

شهربانو امانی در گفت‌وگو با پانا درباره مقاومت‌هایی که در رابطه با شفافیت انتشار قرار دادها در شهرداری تهران وجود دارد، گفت: کمیته شفافیت با توجه به پیشینه‌ای که در کشور برای اعتمادسازی وجود دارد تا مردم بتوانند عملکرد مدیران و نمایندگان خود را رصد کنند تلاش کرده است هر آنچه در شهرداری از درآمد و هزینه و رای اعضای شورا اتفاق می‌افتد را منتشر کند.

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای پنجم پیشتاز شفافیت در کشور است، گفت: در شورای پنجم حتی رای اعضای شورا در تابلو نشان داده می‌شود. این طبیعی است که اگر بخواهیم رفتار چند ده ساله را اصلاح کنیم برخی مواقع مشکلاتی پیش می‌آید اما تمام سعی ما این است که بر روی مصوبات پافشاری کنیم، چنانچه مصوبه ما این بود که بیش از 100 میلیارد تومان در سامانه شفافیت مشخص و ثبت شود و چنانچه انحراف از معیار دارد باید مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما از مصوبه شورا درباره سامانه شفافیت برنگشتیم. یک مصوبه‌ و قانون وجود دارد و طبق آن زمانی را برای ارزبایی قرار می‌دهند تا نقاط منفی و مثبت آن مشخص شود. چون ایده‌آل‌هایی را مصوب می‌کنیم که برای دراز مدت است، اگر موانعی بوده باید تلاش کنیم آن موانع را از بین ببریم و رفع کنیم. پافشاری شورا مخصوصا خزانه‌داری بر انتشار در سامانه شفافیت این است که از آنجا که مدیریت شهری بسیار وسیع و سخت است، بسیاری از مدیران هنوز به این سامانه عادت نکردند.

وی درباره درج قراردادهای شهرداری تهران که با ترک تشریفات همراه بوده در سامانه شفافیت نیز گفت: ترک تشریفات هم قانون دارد. ترک تشریفات در چارچوب قانون است. برای اینکه در مسایل تسریع صورت بگیرد ممکن است پیمانکاری با توجه به پیشینه همکاری و توان مالی که داشته بتواند مسایل را تسریع کند. اکنون بخش مهمی از منابع مالی شهروندان در تونل‌های حفر مترو دفن است و برای اینکه در اختیار مردم قرار بگیرد، می‌گویند این بخش هم ترک تشریفات می‌کنیم و قرارداد را با توجه به پیشنیه پیمانکار در اولویت قرار می‌دهیم ولی این دلیل نمی‌شود اگر ترک تشریفات کردند شفافیت نداشته باشند و پنهان کاری وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار