هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب افتتاح شد

حسین تاریخی: دانش‌آموزان پرچم‌دار تمدن نوین اسلامی هستند و مدرسه انقلاب نیز محفلی برای این دیدن این اتفاق است‌

تهران (پانا) - هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی"مدرسه انقلاب" بعدازظهر امروز در مدرسه دخترانه شهید حسین مرادی منطقه ۵ تهران و همزمان در مدارس سراسر کشور افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب افتتاح شد

حسین تاریخی در این مراسم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: «۱۲ بهمن یادآور فجر انقلاب اسلامی است، روزی که تاریکی‌ها و ظلمت از این کشور رخت برکند و جمهوری اسلامی ایران پا در یک عرصه نورانی گذاشت.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یاد شهدای انقلاب و دانش‌آموز را ارج نهاد و گفت: «انجمن‌های اسلامی در بدو شکل‌گیری در سال ۵۸ پرده اول فعالیت‌های خود را شروع کردند گرچه سابقه فعالیت‌ها قبل از انقلاب افتخار ما بود اما پرچم‌داری جنبش‌های دانش‌آموزی با محوریت مدرسه در سال ۵۸ اتفاق افتاد.»

او افزود: «در مهم‌ترین برهه‌های حساس انقلاب دانش‌آموزان با نقش‌آفرینی و ایجاد یک بستر فعال برای برداشتن مشکلات انقلاب کمر همت بستند. در دوران دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف شاهد حضور دانش‌آموزان بوده‌ایم. تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز یادآور افتخارآفرینی جدی دانش‌آموزان و ۱۶ هزار شهید انجمن اسلامی ثمره این اتفاقات است.»

تاریخی گفت: «سال ۹۱ مبدا شکل‌گیری مدرسه انقلاب بود، جایی‌که انجمن اسلامی با ورود به عرصه پیکار فرهنگی به این سمت رفتند که در این تهاجم فرهنگی دست به کار جدی بزنند. دشمن ما دریافته است که برای کاهش پشتوانه مردمی بر روی مدرسه نفوذ کنند.»

او افزود: «مدرسه انقلاب یک حرکت جنبشی فراگیر بود تا فتنه دشمنان را در نطفه کور کند. در مدرسه انقلاب شاهد روایتگری دانش‌آموزان نسل چهارم هستیم که خانواده عمده آنان انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند اما در دوران ۴۰ سالگی انقلاب در مدرسه، انقلاب را روایت‌گری می‌کنند.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «دانش‌آموزان در گام دوم انقلاب افسران جدی این تمدن نوین هستند. به فرموده رهبر وارد این گام شدیم که باید تمدن نوین اسلامی را به رخ جهانیان بکشانیم. دانش‌آموزان پرچم‌دار این اتفاق هستند و مدرسه انقلاب نیز محفلی برای این دیدن این اتفاق است‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار