افتتاح 836 طرح صنعتی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در فارس

شیراز (پانا) - استاندار فارس گفت: برای اجرای طرح‌هایی که در دهه فجر امسال در این استان افتتاح می‌شود ۲۲ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 836 طرح صنعتی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در فارس

به نقل از ایرنا، عنایت‌الله رحیمی شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: ۸۳۶ پروژه در این استان همزمان با دهه مبارک فجر و به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی مناسب در خصوص دستاوردهای نظام و اقدامات انجام شده در استان در دهه مبارک فجر، گزارش‌های خوبی تهیه شده که در این ایام به اطلاع مردم خواهد رسید.

استاندار فارس اضافه کرد: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح، ۲۲ پروژه مربوط به حوزه آب آشامیدنی، ۵۴ پروژه راه‌سازی، ۵۸ پروژه فضاهای آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش، ۹ پروژه امور آموزشی، فرهنگی، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و سازمان‌های فرهنگی و هنری، ۴۹ پروژه امور بهداشت درمان و بقیه پروژه امور برق و برق‌رسانی است.

رحیمی بیان کرد: همچنین ۱۷۵ پروژه را پروژه های حوزه عمران شهری و روستایی، ۱۱۸ پروژه مسکن شهری و روستایی، ۶۳ پروژه امور ورزشی، ۹۳ پروژه طرح‌های تولیدی بخش صنعت و کشاورزی و ۱۲۶ پروژه سایر پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی را شامل می‌شود.

وی گفت: از شاخص‌ترین این پروژه در حوزه صنعت و تولید می‌توان به مجتمع آلومینیم جنوب در لامرد با افزون بر ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، طرح توسعه شرکت صنعتی پاسارگاد با یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و شرکت کربنات سدیم کاوه با افزون بر یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

رحیمی گفت: در حوزه عمرانی نیز می‌توان به پروژه احداث ۲ مدول تصفیه خانه شماره ۲ شیراز با ۶۳۱ میلیارد تومان، احداث پست برق در لامرد با افزون بر ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، مقاوم سازی مسکن روستایی با ۲۱۸ میلیارد تومان، گازرسانی به روستاهای استان با ۱۳۰ میلیارد تومان و نیروگاه خورشیدی در لامرد با ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

استاندار فارس گفت: همچنین هم‌اینک افزون بر سه هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با اولویت پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل آنها را در دستور کار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار