بیش از 35 درصد دانش‌آموزان فارس از فضاهای آموزشی و پرورشی جدید بهره‌مند شدند

شیراز (پانا) - 420 باب پروژه آموزشی و پرورشی در قالب 3 هزار در 100 کلاس درس با 375 هزار مترمربع زیربنای آموزشی در اقصی نقاط استان در حال ساخت است که ١٢٠ مورد آن را خیرین تقبل کرده‌اند .

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 35 درصد دانش‌آموزان فارس از فضاهای آموزشی و پرورشی جدید بهره‌مند شدند

علی عسکر نجفی، مدیر کل آموزش و پرورش فارس در تشریح وضعیت نوسازی و بهسازی مدارس استان گفت: ساخت 200 باب مدرسه جدید، تخریب و بازسازی 120 باب پروژه قدیمی و مقاوم سازی 80 باب آموزشگاه دیگر همراه با توسعه و تکمیل 250 باب فضای آموزشی از جمله اقدامات درخشان دولت تدبیر و امید در سال های اخیر بوده که ثمره آن بهره مندی بیش از 35 درصد دانش آموزان استان از فضاهای آموزشی جدید و بانشاط است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: با وجود این تنگناها هم اکنون نیز 420 باب پروژه آموزشی و پرورشی در قالب 3 هزار در 100 کلاس درس با 375 هزار مترمربع زیربنای آموزشی در اقصی نقاط استان در حال ساخت است که١٢٠ مورد آن را خیرین تقبل کرده‌اند .

او با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت 30 درصد این فضاها تا پایان سال جاری، گفت: خیرین در سال گذشته مبلغی درحدود ۹۰ میلیارد تومان عهده دار شدند و در سال جاری نیز علی‌رغم وجود همه مشکلات عدیده در حوزه کارهای خیر، این رقم به مبلغ یکصد و سی میلیارد تومان رسید و خیرین متعهد شدند این مبلغ را به امر خیر مدرسه سازی در فارس اختصاص دهند.

نجفی همچنین گفت: در هفته دولت نیز در مجموع 22 پروژه شامل بازسازی، تکمیل و توسعه 12 مدرسه، یک نمازخانه و یک دارالقرآن و احداث 5 مدرسه، یک دارالقرآن، یک استخر و یک سالن ورزشی مربوط به آموزش و پرورش فارس با هزینه ای بالغ بر 202هزارو 550 میلیون ریال انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بخاری‌های نفتی در تمام مناطقی که از نعمت گاز برخوردارند برچیده شده‌است، از استانداردسازی وسایل گرمایشی در ٢٥٠٠ کلاس درس، با اعتبار ٤١ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.

او در ادامه به برخی اقدامات شاخص این اداره‌کل در حوزه ورزش دانش آموزی اشاره و عنوان کرد: حدود ٢٠ زمین چمن مصنوعی و ۳ استخر امسال به بهره‌برداری رسیده و راه‌اندازی کلاس‌های درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد هنرستان کاردانش فرصت شیرازی در شهرک صدرا ناحیه 2 شیراز با 4 رشته ،ایجاد هنرستان فنی وحرفه ای دخترانه شهید رضایی شهرک والفجر ناحیه1 شیراز با 4 رشته ،ایجاد هنرستان کاردانش علی بن ابی طالب( زاگرس ) ناحیه 3 شیراز در شهرک مطهری با 4 رشته، پی گیری وافتتاح هنرستان فنی وحرفه ای شهید بهشتی ناحیه 2 شیراز به عنوان بزرگترین هنرستان فنی وحرفه ای کشور در مهر ماه 1398 با 11 رشته ، ایجاد هنرستان فنی وحرفه ای وکاردانش کشاورزی مشترک علی آباد کمین با همکاری جهاد کشاورزی واقع در پاسارگاد از دیگر اقدامات مهم آموزش و پروش فارس است که نجفی به آنها اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار